سیستم-صحی-افغانستان-به-شدت-نیاز-به-حمایت-دارد

سازمان صحی جهان در گزارشی گفته است که سیستم صحی شکننده افغانستان به شدت نیاز به حمایت دارد.

به گزارش افغان نیوز؛ سازمان صحی جهان روز گذشته( دوشنبه، 27 جدی) در گزارشی گفته است که افغانستان با یک بحران بشردوستانه بی‌سابقه مواجه است و سیستم صحی شکننده این کشور همچنان به شدت نیاز به حمایت دارد

در این گزارش آمده است که صندوق مرکزی واکنش اضطراری سازمان ملل متحد، از نوامبر ۲۰۲۱ تا جنوری ۲۰۲۲، حدود ۴۵ میلیون دالر به سازمان صحی جهان و صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل یا یونیسف برای حمایت از ۲ هزار و ۱۴۹ مرکز صحی در ۳۱ ولایت افغانستان کمک کرده است.

به گفته سازمان صحی جهان دواهای ضروری، تجهیزات پزشکی و همچنین سوخت گرمایشی در اختیار مراکز صحی قرار داده شده تا نیازهای ضروری آنان در زمستان سخت، تامین شود که این بودجه سایر هزینه‌های عملیاتی، از جمله معاش نزدیک به ۲۵ هزار کارمند صحی را نیز شامل می‌شود.

سازمان صحی جهان افزوده که هنوز چالش‌های زیادی در افغانستان وجود دارد که باید رفع شود. این کشور در حال حاضر با شیوع‌ اسهال آبکی حاد، سرخک، تب دنگی، کرونا و مالاریا مواجه است که بار سیستم صحی شکننده را افزایش داده است.

سازمان صحی جهان اما؛ گفته است که افزون بر تمام تلاش‌ها، بیش از ۱ هزار و ۲۰۰ مرکز صحی و بیش از ۱۱ هزار کارمند صحی زیر پوشش حمایتی این سازمان قرار نخواهند گرفت.

این در حالی است که سازمان صحی جهان بارها از فروپاشی سیستم صحی افغانستان هشدار داده است.

سیستم صحی افغانستان به شدت نیاز به حمایت دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد