سیلاب-های-اخیر-تلفات-و-خسارات-هنگفت-برجا-گذاشت

کمیتۀ عالی مبارزه با حوادث افغانستان گزارش داده که در نتیجه سیلاب‌های اخیر در ولایت مختلف افغانستان ۳۲ تن کشته، ۱۲ تن ناپدید، ۲۹ تن دیگر زخمی، ۱۸۶۰ خانه کاملاً و ۱۱۰۸۱ خانه دیگر قسماً ویران شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز: نشست فوق‌العادۀ کمیتۀ عالی مبارزه با حوادث برای رسیده‌گی به وضعیت سیلاب‌زدگان ولایات شمالی و غربی کشور روز شنبه (10 حمل) در قصر سپیدار برگزار شد.

مسوولان نهادهای مسوول دربارۀ وضعیت ولایات سیلاب‌زده گزارش دادند که نزدیک به 23 ولایت شاهد سرازیرشدن سیلاب‌ها بوده که در 13 ولایت تلفات و خسارات مالی و جانی برجا گذاشته است.

بر بنیاد این گزارش، در اثر این سیلاب‌ها 32 تن جان باخته‌اند؛ 12 تن ناپدید شده‌اند و 29 تن دیگر زخمی گردیده‌اند. ولایت‌های فاریاب، هرات، بادغیس، جوزجان و بلخ شاهد بیش‌ترین خسارات و تلفات بوده‌ است. در این سیلاب‌ها، 1860 خانه کاملاً و 11081 خانه دیگر قسماً ویران شده‌اند.

عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی به وزیران مبارزه با حوادث، صحت عامه، انکشاف دهات، زراعت و آبیاری، مسؤولان ادارۀ مستقل ارگان‌های محلی و سایر نهادهای مربوط هدایت داد که در هماهنگی با والیان ولایت‌های سیلاب‌زده، هرچه عاجل کمک‌های بیشتر را با آسیب دیده‌گان سیلاب‌ها برسانند.

رییس اجراییه تأکید کرد که حکومت از هیچ‌گونه تلاش برای رسیده‌گی به آسیب دیده‌گان سیلاب‌ها دریغ نخواهد کرد و به وزارت‌خانه‌های مربوطه هدایت داد که هرچه عاجل کمک‌های دست‌داشتۀ شان را به آسیب‌دیده‌گان برسانند.

بر اساس گزارش وزارت‌خانه‌های مبارزه با حوادث، انکشاف دهات، صحت عامه، ادارۀ مستقل ارگان‌های محلی، ریاست سرمیاشت و نهادهای دیگر، تا اکنون کمک‌های اولیه شامل موادغذایی، لباس و پوشاک و خدمات صحی برای آسیب دیده‌گان رسیده است. مسؤولان این نهادها تذکر دادند که این کمک‌ها بسنده نیست و لازم به همکاری بیشتر می‌باشد.

آقای عبدالله به خاطر رسیده‌گی فوری به آسیب دیده‌گان، به مسؤولان نهادهای مربوطه هدایت داد که تا فردا یکشنبه آخرین گزارش‌های‌شان را دربارۀ وضعیت آسیب دیده‌گان تهیه نمایند تا کمک‌های بیشتر زمینه‌سازی و فراهم شود.

سیلاب های اخیر تلفات و خسارات هنگفت برجا گذاشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد