ششمین-مرکز-نمونه‌گیری-کرونا-در-کابل-افتتاح-شد

مسوولان وزارت صحت عامه کشور می‌گویند که با افتتاح شفاخانه "خیرخواه کمپلکس" این ششمین مرکز در کابل است که برای انجام آزمایش PCR (پی سی آر) یا نمونه گیری از افراد مشکوک مبتلا به ویروس کرونا آغاز به فعالیت می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: احمد جواد عثمانی، نامزد وزیر وزارت صحت عامه، دیروز یکشنبه( 5، اسد ) طی یک کنفرانس خبری گفت که از یک ونیم ماه بدینسو در بخش سکتور خصوصی وزارت صحت تغییرات خوبی به وجود آمده است؛ زیرا شفاخانه های خصوصی با معیار های استندرد جهانی سمپل‌گیری می‌کنند.

وی افزود: شفاخانه های که معیار های استندرد جهانی را داشته باشند، می‌توانند تست "پی سی آر" یا نمونه گیری افراد مشکوک به کرونا را انجام دهد و این وزارت در تمام بخش ها همکاری همه جانبه را انجام خواهد داد.

آقای عثمانی اعتراف نمود که ضعف در مدیریت بخش عرضه خدمات صحی در کشور وجود دارد. به گفته او، فساد اداری و ضعف مدیریت بیشتر از آنچه گفته می‌شود، گسترده است.

او تاکید کرد، اکثر برنامه های تدارکاتی این وزارت بدون توجه به نیاز مندی های اساسی صورت گرفته است که این برنامه ها شامل خریداری دستگاه های تنفس مصنوعی و بسته های تشخیص ویروس کرونا می‌شود.

در همین حال، رئیس اداره عالی بازرس ویژه ریاست جمهوری نیز روز گذشته اعلام کرد که بررسی های این اداره نشان می‌دهد که احتمال فساد در مصرف بودجه کرونا در کشور وجود دارد. به گفته وی، نرخ اجناس خریداری شده در ولایات مختلف با همدیگر مشابه نیست.

به دنبال انتقاد ها از نبود امکانات در شفاخانه‌های کشور، وزارت صحت عامه اعلام کرد که پس از این شفاخانه های خصوصی نیز می توانند در راستای تشخیص، تجرید و درمان مبتلایان به این ویروس فعالیت کنند. اکنون این ششمین شفاخانه خصوصی در کابل است که در بخش سمپل گیری افراد مشکوک فعالیت می‌کند.

این همه درحالی است که شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در کشور به 36 هزارو 157 تن رسیده که از این میان یک هزارو 259 تن جان باخته و 25 هزارو 180 تن دیگر نیز صحت یاب شده اند.

ششمین مرکز نمونه‌گیری کرونا در کابل افتتاح شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد