شفاخانه-شیخ-زاید-در-کابل-افتتاح-شد

مسئولان حکومت می‌گویند؛ با افتتاح شفاخانه شیخ زاید در کابل زمینه تداوی مریضان که نیازبه جراحی دارند و قبل از این به خارج کشور انتقال داده می‌شدند، در این شفاخانه تحت تداوی قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز؛ داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجراییه حکومت وحدت ملی امروز (شنبه 26 حمل) در افتتاح شفاخانه شیخ زاید در کابل گفت؛ باید شفاخانه مورد نظر عرضه خدمات معیاری را برای شهروندان کشور عرضه کند و افتتاح این بیمارستان میتواند مانع رفتن بیمارات به خارج کشور شود.

آقای عبدالله گفت؛ رفتن مریضان به خارج کشور برای تداوی یکی از مشکلات جدی سد راه حکومت است و باید شفاخانه های معیاری در کشور اعمار شود که مانع رفتن بیماران به خارج کشور خواهد شد.

رئیس اجراییه بیان داشت؛ برای بالا بردن کیفیت در شفاخانه باید دولت و ملت همکاری کنند و تنها دولت نمیتواند که کیفیت در شفاخانه ها را بالا ببرد.

از سوی دیگر داکتر فیروز الدین فیروز وزیر صحت عامه گفت؛ شفاخانه شیخ زاید دارای 250 بستر می‌باشد و به هزینه چهار میلیون دالر که از سوی کشور امارات متحده عربی کمک شده است، ساخته شده.

آقای فیروز گفت؛ سالانه بیشتر از 100 هزار مریض که قابلیت درمان انها در داخل کشور وجود ندارند به خارج کشور انتقال داده میشوند و اعمار شفاخانه شیخ زاید در کابل میتواند مانع رفتن بیماران به خارج کشور شود.

وزیر صحت عامه بیان داشت؛ قرار بود شفاخانه شیخ زاید برای درمان مادران و اطفال ایجاد شود اما تداوی مریضان مبتلا به مریضی مغذی و عصبی نیاز جدی در افغانستان است و برای همین وزارت صحت عامه تصمیم گرفته است که این شفاخانه برای درمان بیمارات مبتلا به مریضی عصبی و مغذی اختصاص داده شود.

این مقام حکومت افزود؛ در داخل کشور داکتر متخصص که بتوانند مریضان مبتلا به مریضی عصبی و مغذبی را درمان کند وجود دارد و وزارت صحت عامه از انان در شفاخانه دولتی استفاده میکند.

در اخیر منورشاه بهادری نماینده مردم در شورای ملی گفت؛ روزانه هفت پرواز از کابل به هندوستان میروند مع اکثر این مسافران بیماران هستند که برای تداوی میروند.

بهادری گفت؛ شفاخانه‌های خصوصی تجارت می‌کنند و خدمات معیاری برای مردم عرضه نمی‌کنند، او تاکید کرد حکومت باید برنامه های جدی برای مهار سود جویی انان را بگیرند.

شفاخانه شیخ زاید به کمک مالی کشور امارات متحده عربی ساخته شده است و بعد از این در بخش درمان بیمارات عصبی و مغذی در خدمت شهروندان کشور است.

 

شفاخانه شیخ زاید در کابل افتتاح شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد