شمار-بیماران-کرونا-در-افغانستان-از-مرز-یک-هزار-گذشت

سخنگوی وزارت صحت عامه‌ی کشور اعلام نموده که با ثبت ۳۰ مورد مثبت ویروس کرونا، شمار مبتلایان به این ویروس به یک‌هزار و ۲۶ نفر رسیده است.

به گزارش افغان نیوز: وحیدالله مایار، سخن‌گوی این وزارت امروز (دوشنبه، 1 ثور) در یک نشست خبری گفت که 15 نفر در کابل، شش نفر در هرات، چهار نفر در کنر، چهار نفر در لغمان و یک نفر دیگر در ولایت ننگرهار به تازگی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به این ترتیب، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به یک‌هزار و 26 نفر رسیده است. هرات با 334، کابل با 333، قندهار با 108 نفر و بلخ با 55 نفر بیشترین آمار کرونا را دارند.

هرات، کابل، سمنگان، فراه، لوگر، کاپیسا، بلخ، زابل، دایکندی، بادغیس، قندهار، غزنی، نیمروز، ننگرهار، سرپل، بدخشان، بغلان، پکتیکا، پکتیا، قندوز، غور، فاریاب، تخار، هلمند، بامیان، میدان‌وردک، پروان، کنر، ارزگان لغمان و جوزجان از ولایتهایی اند که رویدادهای مثبت ویروس کرونا در آن به ثبت رسیده است.

از سویی هم، سخن‌گوی وزارت صحت گفته است که در بیست‌وچهار ساعت گذشته چهار فرد مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافته و سه نفر دیگر در ولایت‌های کابل، قندهار و بلخ فوت کرده‌اند. به گفته‌ی او، شمار بهبودیافتگان به 135 و شمار جان باختگان ناشی از کرونا به 36 نفر رسیده است.

آقای مایار در بخشی از صحبت‌هایش همچنان گفت که تا کنون 110 تن از پرسونل صحی این وزارت در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. به گفته‌ی او، در میان افراد 90 مرد و 20 زن شامل اند.

شمار بیماران کرونا در افغانستان از مرز یک هزار گذشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد