شمار-مبتلايان-به-کرونا-در-افغانستان-از-مرز-۲۰-هزار-گذشت

وزارت صحت‌عامه افغانستان اعلام نموده که با ثبت ۷۹۱ رویداد مثبت تازه کرونا، شمار مجموعی بیماران این ویروس به ۲۰,۳۴۲ تن رسیده است.

به گزارش افغان نیوز: وحید مجروح، معین عرضۀ خدمات صحی وزارت صحت امروز یک‌شنبه( 18، جوزا) گفت که در یک شبانه‌روز گذشته از میان یک‌هزارو 427 نمونۀ گرفته‌شده از افراد مشکوک به ویروس کرونا، نتیجۀ آزمایش 791 تن در نُزده ولایت مثبت تشخیص شده است.

وی تصریح کرد که با ثبت این رقم تازه، شمار رویدادهای مثبت کووید – 19 در سراسر کشور به 20 هزار و 342 تن رسیده است.

در یک شبانه‌روز گذشته ۳۱۳ تن در کابل، ۱۲۸ تن در خوست، ۹۴ تن در هرات، ۷۹ تن در کندهار، ۴۹ تن در نیمروز، ۱۸ تن در ننگرهار و ۱۷ تن در فراه به این ویروس مبتلا شده‌اند.

به همین‌گونه نتیجۀ آزمایش ۱۴ تن در سمنگان، ۱۲ تن در زابل، ۱۱ تن در پروان، 9 تن در جوزجان، 8 تن در نورستان، 8 تن در پنجشیر، 7 تن در کنر، 7 تن در بلخ، 6 تن در بدخشان، 6 تن در هلمند، 4 تن در غور و یک تن در لوگر نیز مثبت اعلام شده است.

در 24 ساعت گذشته 30 بیمار مبتلا به کرونا کابل (23) هرات (2) خوست (2) بلخ (1) فاریاب (1) و هلمند (1) جان باخته‌اند و 45 بیمار بهبود یافته‌اند.

بر بنیاد آمارهای وزارت صحت تاکنون در مجموع 357 تن در نتیجۀ ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده‌اند و یک‌هزار و 875 تن صحت‌یاب شده‌اند.

آقای مجروح از شهروندان کشور می‌خواهد تا توصیه‌های بهداشتی را که در طرح تازۀ حکومت زیر نام «طرح تنظیم کسب‌وکار در مرحله فلاکت ناشی از اوج کرونا» گنجانیده شده‌ و از امروز عملی‌ می‌شود، در نظر بگیرند.

بر بنیاد این طرح پوشیدن ماسک در اماکن عمومی، رعایت فاصلۀ دو متری از هم‌دیگر، جلوگیری از تجمعات بیش از ده تن، جلوگیری از بیرون‌شدن افراد سال‌مند از خانه و ضدعفونی‌کردن محیط‌های کاری اجباری است.

این درحالی است که تاکنون بیش از 6 میلیون و نُه‌‌صد و 76 هزار تن در جهان به ویروس کرونا دچار شده‌اند. از این میان بیش از چهارصدو 21 هزار بیمار جان باخته‌اند و بیش از 3 میلیون و 411 هزار بیمار دیگر درمان شده‌اند.

شمار مبتلايان به کرونا در افغانستان از مرز ۲۰ هزار گذشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد