شمار-مبتلایان-به-کرونا-در-افغانستان-به-۱۱۸۳۱-تن-رسید

معاون سخنگوی وزارت صحت گفت که با ثبت ۶۵۸ مورد مثبت ویروس کرونا در بیست‌وچهار ساعت گذشته، شمار مبتلایان به کرونا در افغانستان به ۱۱۸۳۱ نفر افزایش یافت.

به گزارش افغان نیوز: توحید شکوهمند، معاون سخنگوی وزارت صحت دیروز سه شنبه(6، جوزا) گفت که در 24 ساعت گذشته، بیشتر از 1100 مورد مشکوک در لابرتوارهای این وزارت آزمایش گردیده که از این میان، 658 مورد آن مثبت شناسایی شده‌است.

به گفته‌ی وی، با ثبت این موارد، شمار مجموعی مبتلایان به ویروس کرونا در کشور، به ۱۱۸۳۱ نفر رسیده‌است. تا کنون 220 از بیماران کرونا در کشور، جان باخته و 1128 تن دیگر بهبود یافته‌اند.

در همین حال، وحیدالله مجروح، معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه با نشر یک مطلب در صفحه فیس‌بوکش نوشته است که کارمندان صحی ده برابر آن‌چه در توان دارند، تلاش می‌کنند، اما بی‌پروایی و بی‌توجهی مردم نسبت به ویروس کرونا، همه‌‌ی زحمت‌های آن‌ها را برباد می‌دهد.

وی خطاب به مردم گفته است که به خاطر کارمندان صحی نه، بلکه به خاطر صحت خود به توصیه‌های صحی توجه کنند، ورنه جاده‌ها پر از «جنازه» خواهد شد.

این در حالی است که پیش از عید ولایت‌های بلخ، کندز و ننگرهار قرنطین را به طور کامل رفع کردند. مقام‌های محلی این ولایت‌ها گفته‌ بودند که به دلیل مشکلات اقتصادی مردم، این تصمیم را گرفته‌اند.

پس از شکسته شدن قرنطین در این ولایت‌ها، شمار مبتلایان به ویروس کرونا سیر صعودی پیدا کرد. علاو بر این، در کابل با جودی‌ که قرنطین رفع نشده بود، مردم به گونه‌ی غیرمسوولانه در سطح شهر برآمدند.

شمار مبتلایان به کرونا در افغانستان به ۱۱۸۳۱ تن رسید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد