شمار-مبتلایان-کرونا-در-افغانستان-به-۷۱۴-تن-رسید

وزارت صحت عامه کشور اعلام نموده که باثبت ۴۹ رویداد تازۀ ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان کرونا در افغانستان به ۷۱۴ تن رسیده است.

به گزارش افغان نیوز: فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه امروز (سه‌شنبه، 26 حمل) در یک نشست خبری گفت که 18 نفر در کابل، 15 نفر در قندهار، شش نفر در بلخ، چهار نفر در هرات، چهار نفر در غزنی و دو نفر دیگر در ولایت ننگرهار به تازگی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به این ترتیب، کرونا در 27 ولایت گسترش یافته و 714 نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند. هرات با 284 نفر، کابل با 178 نفر و قندهار نیز با 90 نفر بیشترین افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

هرات، کابل، سمنگان، فراه، لوگر، کاپیسا، بلخ، زابل، دایکندی، بادغیس، قندهار، غزنی، نیمروز، ننگرهار، سرپل، بدخشان، بغلان، پکتیکا، پکتیا، قندوز، غور، فاریاب، تخار، هلمند، بامیان، میدان‌وردک و پروان از ولایتهایی اند که رویدادهای مثبت ویروس کرونا در آن به ثبت رسیده است.

از سویی هم، آقای فیروز در این نشست خبری همچنان گفت که تا کنون 40 فرد مبتلا به ویروس کرونا در کشور بهبود یافته و 23 نفر دیگر جان داده‌اند.

وزیر صحت عامه گفت که میزان مرگ ناشی از ویروس کرونا در افغانستان در مقایسه به دیگر کشورها خیلی کم است. او دلیل این امر را اتخاذ تدابیر وقایوی و قرنطینه‌کردن کردن شهرها از زمان ثبت نخستین موردهای مثبت کرونا عنوان کرد.

شمار مبتلایان کرونا در افغانستان به ۷۱۴ تن رسید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد