شهر-کابل-باز-هم-مورد-حملات-راکتی-قرار-گرفت

مقام‌های حکومتی از پرتاب چندین راکت بر بخش‌های مختلف شهر کابل می‌دهند.

به گزارش افغان نیوز: وزارت امور داخله کشور تایید کرد که صبح امروز شنبه (22 قوس) دستکم چهار راکت بالای شهر کابل اصابت کرده است.
طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله می‌گوید که حوالی ساعت 6 و 30 صبح امروز، چهار موشک از ساحه "لب جر" خیرخانه بر شهر کابل پرتاب شدند که دو موشک بر بخش‌های پیرامون میدان هوایی و دو موشک دیگر در منطقه "خواجه رواش" برخورد کردند.
در همین حال، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری نیز در صفحه رسمی فسبوکش نوشته است که در جریان جلسه امروز خبر انداخت راکت از ساحه لب جر  به اطلاع من رسانیده شد. 
وی می‌گوید: هرچند هنوز قاطع حکم کرده نمیتوانم اما گفته شد که یک هموطن ما شهید و یک خانم زخمی است.  
صالح گفت: با آنکه این ناکامی را می پذیریم اما وعده می‌دهیم که لکه ناکامی در برابر تروریستان را از روی دولت پاک خواهیم کرد. 

در همین حال، ٱقای صالح ‌می‌گوید: طالبان داعشی در یک پیام کتبی به جلسه شش‌نیم صبح هشدار داده اند که اگر کسی از زندانیان شان اعدام شود، کابل را به مسلخ شعیه تبدیل نموده و افراد اختطاف شده را سرخواهند برید. 
وی می‌گوید: تمام طالبان داعشی که در چنگال قانون هستند به شبکه های خود پیام بدهند که دولت همه شجره ای آنها را می شناسد. این که تا اکنون مهار نشده اند بحث علیحده و رابطه مستقیم به قابلیت ها و توانایی ما دارد. 
صالح گفت: طالبان داعشی بدانند که هیچ تهدید مانع اینکه ما چهره این آدم کشان را همه روزه به ملت خود معرفی کنیم٫ نخواهد شد.  
معاون اول ریاست جمهوری یک بار دیگر از قوه قضاییه کشور خواهش نموده که این خونخوار ها را محاکمه علنی نمایند و محکمه کسانیکه قبلا دستگیر شده بودند، تسریع گردد. زیرا این مبارزه با پنهان کاری نتیجه مطلوب  نمیدهد.
شاه حسین مرتضوی، مشاور ارشد رییس جمهور غنی در امور فرهنگی، در صفحه رسمی فسبوک اش نوشته است که داعش و طالبان دشمن بشریت و افغانستان هستند. 
وی خطاب به صالح افزوده است که ما نباید در اطلاع رسانی خود به شیعه هراسی دامن بزنیم. 
مرتضوی تصریح نموده که نوع و شیوه اطلاع رسانی ما باید مسلکی شود تا به جنگ روانی دشمن کمک نکند. 

این درحالی است که نمایندگان بلندپایۀ طالبان در هفتمین دور گفت‌وگوهای Track ۲ که از سوی جامعۀ قلب آسیا به همکاری مرکز مطالعات مناقشه و بشری دوحه و مرکز همکاری‌های دانشگاه نیویارک برگزار شده بود، بر رفع تحریم‌ها و رهایی زندانیان شان تاکید ورزیدند.

شهر کابل باز هم مورد حملات راکتی قرار گرفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد