شورای-امنیت-طالبان-هر-روز-مرتکب-جنایت-جنگی-می‌شوند

شورای امنیت ملی افغانستان با ابراز نگرانی اعلام نموده که طالبان در کنار انتحار، انفجار و حمله بر غیرنظامیان در نقاط مختلف کشور، دست به ترورهای هدفمند زده و هر روز مرتکب جنایت جنگی می‌شوند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این شورا که امروز شنبه(28، سرطان) منتشر شده، آمده است که طالبان در یک ماه گذشته یک هزار و ۴۵۶ «تحرک» را در ۳۰ ولایت کشور انجام داده‌اند که در نتیجه آن ۱۲۹ غیرنظامی کشته و ۲۹۱ تن دیگر زخمی شده‌اند.

در این خبرنامه آمده است که طالبان با وجود تعهدات‌شان برای کاهش خشونت، در ماه گذشته بیش‌ترین «حملات و تحرکات» را در شهرها و شاهراه‌ها اجرا کرده‌اند.

طبق اعلام شورای امنیت ملی؛ در نتیجه حملات طالبان در ۳۰ ولایت کشور به غیرنظامیان تلفات وارد شده است، اما بیش‌ترین تلفات به باشنده‌گان ولایت‌های سمنگان، قندهار و ننگرهار وارد شده است.

دفتر شورای امنیت ملی گفته است که طالبان در کنار انتحار و انفجار در نقاط مختلف کشور، دست به ترورهای هدف‌مند و انفجار ماین‌های مقناطیسی می‌زنند که اکثر قربانی آن‌ها خانواده‌ها و افراد بی‌گناه هستند.

این دفتر خشونت در برابر غیرنظامیان را عمل «خلاف قوانین جنگ و جنایت جنگی» خوانده و گفته است که طالبان هر روز مرتکب آن می‌شوند.

این در حالی است که ولایت‌های سمنگان، قندهار و ننگرهار در یک ماه گذشته شاهد انفجارها و حملات موتر بمب بود. از جانب دیگر، درگیری‌ها بین نیروهای امنیتی و طالبان نیز در چندین ولایت تشدید یافته است.

شورای امنیت: طالبان هر روز مرتکب جنایت جنگی می‌شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد