پس-از-دستور-غنی،-تلفات-مرگ‌بار-طالبان-در-پکتیا-و-هلمند

وزارت امور داخله کشور اعلام نموده که در نتیجه عملیات تهاجمی گسترده زمینی و هوائی نیروهای امنیتی و دفاعی در ولایت‌های پکتیا و هلمند ۴۶ طالب کشته و ۷۴ عضو دیگر این گروه زخم برداشته اند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این وزارت که  امروز یک شنبه(28، ثور) منتشر شده، آمده است که ازشب گذشته بدینسو، نیروهای ملی امنیتی و دفاعی کشور عملیات تهاجمی گسترده زمینی و هوائی ضد تروریستی را به‌هدف نابود سازی گروه‌های تروریستی در بخش‌های نا امن در مربوطات دره مربوط مرکز شهر گردیز، ولسوالی‌های احمد آباد، زرمت و دندپتان ولایت پکتیا انجام دادند که در نتیجه آن، تروریستان طالب متحمل تلفات مرگباری شده اند.

اعلامیه افزوده است که در نتیجه این عملیات‌، ۳۷ تروریست طالب کشته و ۶۸ تروریست دیگر زخمی شده اند که از جمله این افراد؛ ۱۸ تروریست طالب در ولسوالی احمدآباد کشته و ۱۵ تروریست زخمی، ۹ تروریست طالب در ولسوالی زرمت کشته و۳۰ تروریست زخمی و ۵ تروریست طالب در شهرگردیز مرکز ولایت پکتیا کشته و ۸ تروریست دیگر زخمی شده اند.

در اعلامیه آمده است که گروه‌های تروریستی طالبان زمانیکه در میدان‌های نبرد با شکست‌های سنگینی روبرو شوند، به خاطر کتمان شکست‌های شان، بر افراد ملکی حمله ور می‌گردند و عمدآ افراد ملکی را هدف قرار می‌دهند.

وزارت داخله در یک اعلامیه دیگر گفته است که منسوبین پولیس قومندانی امنیه ولایت هلمند، به دنبال دو درگیری جداگانه‌ی که با تروریستان طالب در مربوطات ولسوالی ناوه این ولایت داشتند، ۹ تروریست طالب را به هلاکت رساندند. همچنان در پی این درگیری، شش تروریست دیگر نیز زخمی گردیده اند.

این درحالی است که در روز قبل، رئیس جمهور غنی در واکنش به حملات تروریستی اخیر در ولایت های مخلتف کشور طی یک گفتگو با رهبری وزارت دفاع ملی و قول اردوهای کشور، تاکید کرد که به افزایش خشونت و حملات از سوی طالبان و سایر گروه های تروریستی باید پاسخ داده شود.

پس از دستور غنی، تلفات مرگ‌بار طالبان در پکتیا و هلمند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد