شکست-مرگ‌بار-طالبان-در-کندهار،-زابل-و-خوست

وزارت امور داخله کشور اعلام نموده که بر علاوه کشته شدن ۲۰ تروریست طالب در ولایت‌های کندهار، زابل و خوست؛ حملات تهاجمی این گروه نیز با شکست منتهی شده است.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این وزارت که امروز سه شنبه(3، سرطان) منتشر شده، آمده است که در ۲۴ ساعت گذشته، تروریستان طالب حملات تروریستی را بر پوسته‌های نیروهای امنیتی کشور در مربوطات ولایت‌های کندهار، زابل و خوست طراحی و سازماندهی کرده‌اند که این حملات آنان با واکنش شدید نیروهای امنیتی مواجه شده که درنتیجه آن، ۲۰ تروریست طالب کشته و چهار تروریست دیگر زخمی شده‌اند.

اعلامیه افزوده است که این درگیری‌ها در مربوطات ولسوالی شاه ولیکوت ولایت کندهار، شهرصفای ولایت زابل و ولسوالی موسی‌خیل ولایت خوست صورت گرفته است که در نتیجه آن برعلاوه کشته شدن ۲۰ تروریست طالب، مقداری سلاح و مهمات و چندین عراده وسایط نقلیه دشمن نیز بدست نیروهای امنیتی آمده است.

وزارت دفاع ملی نیز با نشر اعلامیه‌ای گفته است که شب گذشته طالبان بالای یک پوسته نیروهای افغان در ساحت «کمپ جگروم» ولسوالی میوند قندهار حمله کردند که در نتیجه حمله متقابل، ۹ طالب کشته شدند و حمله شان با شکست رو به رو شد.

این درحالی است که رییس جمهور غنی، روز گذشته در جلسه کابینه با ابراز نگرانی از تداوم خشونت های اخیر طالبان در برابر نیروهای امنیتی و مردم ملکی گفت که این نوع عملکرد خلاف روحیۀ تعهد به صلح می‌باشد.

در همین حال، زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ ویژه‌ی امریکا برای صلح افغانستان در واکنش به حمله تروریستی بر کارمندان مرکز عدلی زندان بگرام گفته است که این حمله از سوی دشمنان صلح صورت گرفته و مخربین داخلی و خارجی سعی دارند تا روند را صلح را به تأخیر بیاندازند.

شکست مرگ‌بار طالبان در کندهار، زابل و خوست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد