شیوه-فروش-سیمکارت‌ها-تغییر-می‌کند

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که فروش سیم کارت در هیچ جای دنیا مانند افغانستان بی نظم و بدون اسناد صورت نمی‌گیرد؛ اما برایتان اطمینان می‌دهم که این شیوه بصورت کنونی ادامه نخواهد داشت.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون  اول ریاست جمهوری امروز دو‌شنبه(10، قوس) به سلسله نشست‌های "شش نیم صبح" در صفحه رسمی فسبوک اش نوشته است؛ شماری از سیم کارت فروشان را که بدون تثبیت هویت متقاضی به اصطلاح به صورت "توله کی و بی حساب" سیم کارت می فروختند دستگر کردیم.

وی افزوده است که با شرکت های مخابراتی مذاکرات مسلکی ما ادامه دارد؛ زیرا فروش سیم کارت در هیچ جای دنیا مانند افغانستان بی نظم و بدون اسناد صورت نمی‌گیرد.

به گفته صالح؛ اگر فروشنده گان ثابت نمایند که در گذشته فروشات شان پس از تثبیت هویت بوده است اموال مصادره شده را برایشان باز می‌گردانیم؛ اما برایتان اطمینان داده می‌شود که شیوه فروش سیمکارت بصورت کنونی آن ادامه نخواهد داشت.

آقای صالح می‌گوید: برای ما گزارش رسیده است که در دروازه تورخم نیز غرفه هایی وجود دارد که بی حسات سیم کارت می فروشند. بنابراین از مقامات ننگرهار میخواهیم تا به این معضل رسید گی نمایند.

معاون نخست ریاست جمهوری به تمام ولایاتی که شامل میثاق امنیتی اند، هدایت داده که با پیروی از کابل درین ارتباط اقدام نمایند.

این درحالی است که با وجود انتقادات و وعده های مکرر وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان برای جلوگیری از فروش سیمکارت های بدون راجستر، اما هنوز هم این سیم کارت ها به صورت آزادانه در بازار های کابل و دیگر ولایات کشور به فروش می رسند.

شیوه فروش سیمکارت‌ها تغییر می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد