صالح-از-لابراتوار-های-جعلی-در-کابل-پرده-برداشت

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که تعدادی از لابراتوار های خصوصی در شهر کابل با ارایه نتایج جعلی، پرواز های افغانستان را به شماری از شهر های خارجی محدود کردند.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری امروز سه شنبه(18، قوس) به سلسله نشست "شش‌نیم صبح" گفت: قرار است که وزارت صحت عامه الی ختم موج دوم کرونا جلسات هفت و نیم صبح را در سوق و اداره مرض کرونا در مقر وزارت دایر نماید و نبض جامعه را از دید اطلاع رسانی در اختیار بگیرند. 
وی افزوده است که در جلسه کابینه روز دوشنبه مورخ ۱۷ قوس فیصله گردید که جلسات شش و نیم / میثاق امنیتی کابل قسما مسوولیت جمع آوری اطلاعات از لابراتوارهای خصوصی طبی در کابل را به عهده بگیرد.

به گفته صالح؛ متاسفانه تعدادی از لابراتوار های خصوصی درشهر کابل با ارایه نتایج جعلی برای مسافرین پرواز های خارجی باعث شدند که پرواز های افغانستان به شماری از شهر های خارجی محدود شود و تصدیق لابراتوار های کشور فاقد اعتبار گردند.  

صالح می‌گوید: دو نفر از کسانیکه تصدیق جعلی از لابراتوار را خریداری کرده بودند، آدم های مشهور و ملیونر این خاک اند. این جعل کاری ضربه بزرگ بر اقتصاد لرزدان افغانستان وارد کرده است. 

وی مدعی است که در سه ماه گذشته، یک صد و بیست و چهار هزار مسافر ازمیدان هوایی کابل پرواز کرده بودند؛ اما تصدیق های جعل باعث میشود که تعداد مسافر کم شود. هر مسافر در رفت و آمد مالیه می پردازد و ما آن پول را برای خدمات برای اجتماع و جامعه مصرف می‌کنم.
معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که سر از امروز ده ها رضا کار میثاق امنیتی خودشان را چک خواهند کرد و با ارایه رشوه مدیریت شده پیدا خواهند کرد که کدام لابراتوار فاسد است. من از افشای این میتود هراس ندارم. 
در عین حال تا اکنون ملت افغانستان نزدیک به پانزده ملیون دالر را مصرف آزمایش کرونا نموده اند در حالیکه تمام سرمایه گذاری در سکتور لابراتوار های خصوصی به دو ملیون دالر نمیرسد. یعنی حد اقل هفت برابر سرمایه خود را مفاد بدست آورده اند.

صالح از لابراتوار های جعلی در کابل پرده برداشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد