صالح-از-کاهش-سطح-جرایم-در-کابل-خبر-داد

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که مجروحیت – ۴۵ درصد، قتل ۳۰ درصد، چپاول گری ۶۰ درصد، اختطاف ۷۰ درصد و سایر جرایم در کابل تنها شش درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، امروز شنبه(1، قوس) در صفحه رسمی فسبوک  اش نوشته است که اکنون گشت وگذار مجرمین در محلات کاملن مخفی و پنهانی شده اما در بخش تروریزم هنوز کاهش چشم‌گیر صورت نگرفته است.

وی افزوده که کابل در یک ماه گذشته شاهد دو حمله انتحاری، یک موتر بمب، یازده ترور، ۳۱ حلقه ماین، یک بار انداخت راکت، ۵ بمب دستی، ۳۵ بار حمله مسلحانه بالای پوسته های اطراف شهر و ۸۷ بار قصد ترور در برابرکارمندان دولتی بوده است. 

آقای صالح می‌گوید که در تطبیق میثاق امنیتی و با توسل به جلسات شش و نیم صبح  هنوز به نقطه ای که برسیم، نرسیده ایم. مرحله ایده آل مرحله ای خواهد بود که جرایم بزرگ  وجود نداشته باشد و مردم در تحکیم قانون همکار نزدیک و شانه به شانه با دولت باشند. با اراده محکم – توکل به خداوند و اعتماد به مردم افغانستان به آن نقطه خواهیم رسید.

صالح در پیوند به قضیه پوهنتون کابل می‌گوید که بازهم انکشافات بسیار بزرگ رخ داده اما بخاطر محرمیت عملیاتی بازهم از دادن جزییات معذرت می‌خواهیم. خانه چهارمی که گروه تروریستی در اختیار داشت تثبیت و تلاشی گردید و از آنجا نیز وسایل شکنجه – وسایل بمب سازی – مواد منجره و اسناد بدست آمد اما آدم هایش فرار کرده بودند.

معاون  نخست ریاست جمهوی می‌گوید که این گروه در گذشته دو نفر تاجر را نیز اختطاف کرده و از نزد هریک ۹۰ هزار و از نزد دومی یک صد و سی هزار دالر امریکایی باج گرفته بودند. متضررین شناسایی  و دعوت شده اند که دعوای حق العبد نمایند.

امرالله صالح گفت: در حوزه پنجم یکی از تروریستان مربوط به گروه طالبان به اسم صابر گرفتار گردید که تا کنون ۵ تن ازکارمندان دولتی را ترور کرده است. خانواده های شهدا برای اقامه دعوای حق العبد دعوت گردیدند.

صالح خطاب به منسووبین قوای مسلح و کارمندان دولتی می‌گوید: ارزیابی ها نشان میدهد که هفتاد درصد ترور ها بین ساعت ۷ الی هشت صبح، ۲۰ درصد بین چهارو نیم الی شش شام و ۱۰ درصد در جریان روز رخ داده است. بنابراین، وقت حرکت ماحول و محله ای حرکت خویش را در نظر داشته باشید. مردم شریف کابل درین ساعات مشخص اگر موارد مشکوک را متوجه میشوید با نهاد های ذیربط دولت در تماس شوید.

امرالله صالح همچنان اظهار داشته است؛ چهار نفر از کارمندان دولتی را که طالبان تروریست در سروبی و اوزبین اختطاف کرده بودند توسط کار اطلاعاتی و عملیاتی امنیت ملی از بند رها گردیده و اختطاف گران به پنجه قانون سپرده شدند.

به گفته صالح؛ مردم در روز های پنجشنبه و جمعه در حد بالاتر از ۸۰ فیصد از کارکرد تیم جلسات شش ونیم رضایت داشته اند و در عین حال نزدیک به بیست درصد پیشنهادات و اطلاعات مشخص ارایه کرده اندکه به هریک از انها رسیده گی می‌گردد.

این درحالی است که وزارت امور داخلۀ کشور از جان باختن ۳ غیرنظامی در نتیجۀ اصابت ۱۴ راکت به شهر کابل خبر داده است.

صالح از کاهش سطح جرایم در کابل خبر داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد