صالح-از-یک-باب-خانه-طالبان-در-کابل-پرده-برداشت

معاون اول ریاست جمهوری از کشف یک باب خانه مربوط به طالبان در ناحیه هشتم شهر کابل که در آن ماین‌های مقناطیسی نگهداری می‌‌شد، خبر داده است.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، امروز دوشنبه(۱۵، جدی) به سلسله نشست‌های "" در صفحه رسمی فسبوک‌اش نوشته است که پولیس کابل یک باب خانه محفوظ مربوط به طالبان تروریست  را که در آن ماین‌های مقناطیسی نگهداری میشد، در ناحیه هشتم پیدا نموده و چهار تروریست را با مواد منفجره و ماین های مقناطیسی دستگیر نمودند.  
صالح می‌افزاید که امروز صبح در همین ناحیه بالای یک موتر اردوی ملی با ماین مقناطیسی حمله تروریستی صورت گرفت که  خوشبختانه  تلفات نداشت. 
وی همچنان می‌گوید که طالبان در واکنش به اعلامیه دیروز ما گفته اند که مواد منفجره را در داخل افغانستان تولید می‌کنند. این یک دروغ محض و مسخره است.من مواد خاص و تکنالوژی را که برای طالب بخاطر بربادی وطن ما داده میشود با جزییات شریک ساختم. حالا طالب نشان بدهد که انستیوت تکنالوژی برای ترور و کشتار در کجای افغانستان موقعیت دارد ؟ 
آقای صالح گفت: فرض کنیم طالب راست می‌گوید. شرم باد به نیرویی که پس از بیست و پنج سال بهترین اختراع اش مواد کشتار انسانهاست و هیچ چیز دیگر درچانته برای انسان و انسانیت ندارد. 
صالح می‌گوید: دیروز با دبورا لاینز نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل یعنی یوناما در کابل دیدار داشتم. مسایل مختلف از جمله چگونگی رسیده گی وکمک  به مردم فقیر  در ساحات زیر کنترل طالبان مورد بحث قرار گرفت. 
معاون اول می‌گوید که از ماه ها به این طرف با ملل متحد برنامه ریخته ایم که چگونه بتوانیم به مردم مظلوم و اسیر در ساحات طالبان کمک بشردوستانه برسانیم؛ اما چالش همیشگی درین مبحث این است که چگونه مطمین شویم که طالب از کمک های بشری به تقویت جنگ و ترور استفاده نمی‌کند. 
این برنامه زیر اسم رسیده گی به ساحات سخت رس تحت کار است و پس از تکمیل شدن آن مردم را در جریان قرار خواهیم داد. 
صالح می‌افزاید: شرط‌های که ما بخاطر شفافیت و دسترسی مستقیم به مردم ملکی گذاشته ایم قرار است در یک تفاهم تخنیکی مشخص گردد. به امید روزیکه هیچ دهکده در اسارت گروه جهل و وحشت قرار نداشته باشد.

صالح از یک باب خانه طالبان در کابل پرده برداشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد