اظهارات-اخیر-پمپئو-واکنش-ارگ-را-برانگیخت

معاون سخنگوی ارگ ریاست‌جمهوری در واکنش به اظهارات مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا مبنی براینکه "در حدود یک‌سال گذشته، هیچ نظامی آمریکایی در افغانستان کشته نشده" می‌‌گوید که طالبان اکنون علیه مردم و حکومت افغانستان می‌جنگند.

به گزارش افغان نیوز: دواخان مینه‌پال، معاون سخنگوی رئیس‌جمهور، امروز یک‌شنبه( ۱۴، جدی) در یک نوار تصویری که به رسانه‌ها فرستاده است می‌گوید: تلفات نیروهای خارجی به این دلیل صفر شده که نیروهای امنیتی به تنهایی جنگ را مدیریت و رهبری می‌کنند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا شام گذشته در رشته توییتی نوشت که در حدود یک سال گذشته هیچ نظامی آمریکایی در افغانستان کشته نشده است.

پمپئو هم‌چنان گفته است: «مأموریت آمریکا در افغانستان از بین‌بردن شبکۀ القاعده و هر گونه تهدید علیه آمریکا است و برای این کار نیاز به حضور صدها هزار سرباز آمریکا در افغانستان نیست. شریک‌هایی مانند افغانان شجاع و نیروهای ناتو هستند.»

 توافق‌نامۀ صلح در دهم ماه حوت سال گذشتۀ خورشیدی در دوحه میان آمریکا و طالبان امضا شد. در این توافق‌نامه طالبان تعهد کرده‌اند که حمله‌ها بر نیروهای آمریکایی را متوقف می‌کنند.

هم‌چنان مایک پمپئو، بدون هیچ اشاره‌یی به کشتار غیرنظامیان در افغانستان از گفت‌وگوهای صلح میان دولت و طالبان به عنوان پیش‌رفت یاد کرده است.

وزیر خارجه آمریکا در حالی این سخنان را مطرح کرده است که پس از امضای توافق‌نامۀ صلح آمریکا با طالبان و آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی در دوحه، خشونت‌ها در افغانستان افزایش یافته و در بیش از دو ماه گذشته ده‌ها غیرنظامی از جمله خبرنگاران، فعالان مدنی و فعالان حقوق بشر در نتیجۀ ترورهای هدفمند و انفجار ماین‌های مقناطیسی، کشته شده‌اند.

اظهارات اخیر پمپئو واکنش ارگ را برانگیخت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد