صالح-از-یک-ریاست-فاسد-در-وزارت-معارف-خبر-داد

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که از سالها بدینسو یک ریاست فلج و بیکاره در وزارت معارف بنام "زمرک" وجود داشته و موسسات خیریه زیر نام آن پول بدست آورده اند.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری،  امروز سه‌شنبه(27، عقرب) به سلسه "جلسه شش و نیم صبح" در فسبوک رسمی اش نوشته است؛ معلوم گردید که از سالها بدینسو یک ریاست فلج و بیکاره دروزارت معارف بنام ریاست زمرک وجود داشته است.

وی می‌گوید: تا زمانیکه بحث زمرک در میثاق امنیتی مطرح نشده بود، مکاتب کابل ازین ساختار خبر نبودند. این ریاست از بیم پاسخگویی تا زیر نام اینکه زمرک نباید به وزارت داخله انتقال کند، مقاومت می‌کند.

آقای صالح گفت: در کابینه ۲۵ فیصله گردید که وزارت معارف بدون تعلل در بخش زمرک با وزارت امور داخله همکاری را اغاز نماید. در عین حال تفتیش تعیین خواهد گردید که از ریاست زمرک بپرسد درین نوزده سال چه می‌کردند .

معاون نخست ریاست جمهوری مدعی است که موسسات خیریه نیز در سالهای اخیر زیر نام زمرک پول بدست آورده اند و آن موسسات نیز مورد بازپرس قرار خواهند گرفت.

صالح می‌گوید: بخاطر ایجاد موثریت و سرعت در امر مهار فساد اداری و ارج گذاری به پیام های مردم  سر از فردا نماینده تعیین شده و با صلاحیت مقام لوی سارنوالی کشور در جلسات شش ونیم اشتراک خواهد داشت.

این درحالی است که محمداشرف غنی، رئیس جمهور کشور دستور داده که بخاطر تطبیق موثر میثاق امنیتی، مهار فساد اداری در کابل به امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری واگذار گردد.

صالح از یک ریاست فاسد در وزارت معارف خبر داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد