اخطار-صالح-به-نور-دوسیه-ضخیم-فساد-در-اختیار-دارم

معاون اول ریاست جمهوری خطاب به عطا محمد نور می‌گوید: یک دوسیه ضخیم اطلاعاتی داریم که نشان میدهد کدام حلقات چه مقدار امکانات ملت را ماهانه حیف و میل می نمایند؛ اما برای من معماست که مجاهدین کرام چرا باید مانع مهار باجگیری و غصب باشند؟

به گزار ش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، امروز سه‌شنبه(4، عقرب) در سلسه نشست " شش و نیم صبح" گفته است که «جلالتماب محترم  سترجنرال  الحاج استاد عطا محمدخان نور رییس اجراییه جمعیت اسلامی افغانستان، والی اسبق ولایت بلخ، فرمانده مشهور جهادی و مقاومتی. ستاره همیشه روشن بلخ ...... جلالتمابا؛ اگر از القاب ضیایی شما چیزی باقی مانده باشد معذرت ما را پذیرا شوید.»

وی خطاب به عطا محمد نور افزوده است که اینک به نگرانی های شما پاسخ میدهم و میثاق امنیتی سند محرم نیست. از مقام ولایت  بلخ خواهیم خواست که آن‌را به اختیار همه نهاد های دولتی و غیر دولتی بگذارد. زیرا ضمایم میثاق فهرست آدم هایی است که در انواع مختلف فعالیت های ضد نظم عامه ازجمله باج گیری و زور گویی و غصب زمین دست دارند.آن فهرست را نیز نشر خواهیم نمود تا مردم نظر بدهند که  کجایش خطاست. 

آقای صالح همچنان می‌گوید: پاک کاری بندر حیرتان از وجود مامورین موریانه صفت که سالهاست نظام مالی کشور را از درون ضعیف و پوسیده کرده اند نیز شامل کار است. البته شاید به توجه جناب عطا محمد  نور رسانیده باشند که ما بالای حیرتان یک دوسیه ضخیم اطلاعاتی داریم که نشان میدهد کدام حلقات  چه مقدار امکانات ملت را ماهانه حیف و میل می نمایند.  وی خطاب به نور گفته که هر وقت خواستید آن دوسیه ضخیم نیز در اختیار تان قرار خواهد گرفت تا برایتان معلوم گردد که میدانیم. 

به گفته صالح؛ میثاق امنیتی بلخ شباهت به ماسترپلان شهری دارد  و سند زنده ایست که هر روز باید تغییر وتعدیل یابد اما مقدار تغییر و تعدیل بستگی به صلابت و پشت کار مسوولین دارد. نظارت روزمره من از دیروز آغاز یافت.  این سند به ما توان میدهد که  بحث حکومت داری را بصورت روزمره و دوامدار در محک و ترازوی قابل دید به مردم قرار بدهیم.

در عین حال، برای من معماست که مجاهدین کرام چرا باید مانع  مهار باجگیری و غصب باشند ؟ اگر فهرست این مجاهدین طرفدار مردم آزاری را دارید برای ما ارسال نمایید که پژوهش کنیم مشکل شان چیست.

صالح گفت: سازمان پر افتخار رسا متاسفانه که در نوشتن میثاق امنیتی  بلخ نقش نداشت؛ جای تاسف است. انسانهای شریف و با دانش که درکنار من قرار دارند از ۳۴ ولایت افغانستان اند و به من دسترسی عمیق و ژرف اطلاعاتی را ایجاد کرده اند. ولایت بلخ مستثنا نیست.

معاون نخست ریاست جمهوری خطاب به نور گفته است که شما گاهی مرا بخاطر بی صلاحیتی سیال نمی گیرید و گاهی از پشت کار زیاد و پرداختتن به مسایل ریز به من انتقاد می نمایید.  برای شما اعصاب آرام و اوقات فارغ بال آرزو دارم.

آقای صالح افزوده است که کمی شوخی گونه وکمی جدی برایتان باید بگویم که دندان هایم  را زیاد مراقبت می نمایم. بخاطر تکلیف دندان چندی قبل به شفاخانه افغان جرمن در کلوله پشته رفته بودم. اکنون دندان هایم جور و تیار اند و میخواهم از گزند روزگار در آمان باشند.

اخطار صالح به نور: دوسیه ضخیم فساد در اختیار دارم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد