صالح-برای-تروریستان-باید-محکمه-علنی-برگزار-شود

معاون اول ریاست جمهوری از قوه‌ی قضایه خواهش نموده که تروریستان بازداشت‌شده را محکمه‌ی علنی کرده و در جریان محکمه، خانواده‌ی شهدا را به عنوان شاهد دعوت کند.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری امروز یک‌شنبه(25، عقرب) در ذیل فیصله‌های جلسات «۶:۳۰» در فیس‌بوکش نوشته است: «از قوه‌ی قضایه خواهش می‌کنم که تروریستان بازداشت‌شده را محکمه‌ی علنی کرده و در جریان محکمه، خانواده‌ی شهدا را به عنوان شاهد دعوت کند.»

وی هم‌چنان گفته است: «ثناوالله که عادل را به طالبان داعشی وصل کرده بود، از روستای ناصری‌های شکردره است و سال‌ها با شبکه‌ی حقانی کار کرده است. اکنون توافق این است که مسوولیت حمله بر اهداف نظامی را که این شبکه انجام می‌دهد، طالب به عهده بگیرد و حمله بر غیرنظامیان را داعش که در این ماجرا اسمی بیش نیست.»

آقای صالح، پیش از این، از بازداشت طراح اصلی حمله بر دانشگاه کابل خبر داده و گفته بود که این فرد، عادل فرزند محمد عارف نام دارد و دانشکده‌ی شرعیات را تا صنف سوم خوانده و بعدا توسط ثناوالله، عضو سابقه‌دار شبکه‌ی حقانی جذب شده است.

او افزوده بود، داعش تنها اسم است و افرادی که در حملات اخیر دست داشته اند، چند هویتی «حزب التحریر، طالب، داعش و همه» استند.

در حمله‌ی تروریستی دوازدهم عقرب بر دانشگاه کابل، ۲۲ نفر جان باختند و ۲۷ نفر دیگر زخم برداشتند. بیش‌تر قربانیان این حمله، دانش‌جویان بودند. گروه داعش، مسوولیت این حمله را به عهده گرفت؛ اما دولت افغانستان گروه طالبان را عامل آن دانسته است.

صالح: برای تروریستان باید محکمه علنی برگزار شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد