صالح-راز‌های-نهفته-در-راکت‌پرانی‌ها-افشا-می‌شود

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که معلومات در پیوند به راکت‌های منفجر نشده با یکی از سفارت خانه‌ها شریک شد تا دیده شود که کشور شان این مواد را کدام زمان و به کدام کشور فروخته بودند.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون  اول ریاست جمهوری امروز دو‌شنبه(10، قوس) به سلسله نشست‌های "شش نیم صبح" در صفحه رسمی فسبوک اش نوشته است که ازین به بعد مواد منفجره بدست آمده را با شماری از سرویس های استخباراتی شریک می سازیم تا منشا اصلی آن معلوم گردد.

وی می‌گوید: معلومات  راکت‌هایی که منفجر نشده بود نیز با یکی از سفارت خانه ها شریک شد تا دیده شود کشور شان این مواد را کدام زمان و به کدام کشور فروخته بودند.زیرا در کشور های دیگر این معمول است.

صالح همچنان گفت: شاید نتایج لازم را بدست نیاوریم ولی تلاش ما این خواهد بود که برضد  تبلیغات بی معنی که گفته میشود اسلحه و راکت ها از دوره های گذشته باقی مانده است، بصورت مسلکی بپردازیم؛ زیرا ممکن است برخی راکت‌ها از دهه جهاد باقی مانده باشد اما نه تمام آن.

به گفته صالح؛ ریاست امنیت ملی از جلسه شش و نیم تقاضا نموده که برای اکنون بازهم از نشر جزیات دستگیری های اخیر مرتبط به پوهنتون کابل وفراتر از آن ابا ورزیم.

همچنان صالح یک بار دیگر از رییس جمهور کشور سپاس نموده که روز گذشته در جلسه شورای عالی حاکمیت قانون هدایت داد که تروریستان دستگیر شده بصورت علنی محاکمه شوند .

معاون نخست ریاست جمهوری می‌گوید: برای لوی سارنوالی افغانستان ضرب الاجل تعیین گردید که در یک مدت مشخص دوسیه را تکمیل نماید؛ زیرا مردم از سرنوشت مبهم دوسیه ها خسته اند و میخواهند بدانند که کدام قضیه کجا رسید.

آقای صالح گفت که سارنوالی افغانستان دستاورد های بزرگ و قابل فخر دارد؛ اما در عین حال توقع مردم این است که دسترسی به معلومات داشته باشند و بدانند که قضایای حساس وخبرساز به کجا رسیده اند.

این درحالی است که روز شنبه (1، قوس) تروریستان 23 راکت را بر شهر کابل شلیک کردند که در نتیجه آن ده تن کشته و 51 تن زخمی شدند.

وزارت دفاع ملی کشور روز گذشته اعلام نمود که نیروهای امنیتی از پرتاب ۴ فیر راکت طالبان بالای شهر کابل جلوگیری کرده اند.

صالح: راز‌های نهفته در راکت‌پرانی‌ها افشا می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد