کابل-امن-نیست؛-مسوولین-امیدوار-و-مردم-نگران

پس از اظهارات امیدوار کننده امرالله صالح؛ شهروندان کابل ارگان‌های امنیتی را به بی‌توجهی متهم کرده و می‌گویند که سرقت های مسلحانه، قتل، ترور و راکتی پراکنی ها در سطح شهر افزایش یافته و برنامه میثاق امنیتی هیچ گونه تاثیر مثبت روی امنیت نداشته است.

به گزارش افغان نیوز: احمد جاوید آرزومند باشنده کابل، امروزشنبه( 1، قوس )  وضعیت امنیتی شهر را نگران کننده خواند و گفت که وقتی از خانه بیرون می‌شویم، امید بازگشت دوباره را نداریم».

آقای آرزومند گفت: « بیش از یک ماه از تطبیق برنامه میثاق امنیتی می‌گذرد اما هیچ گونه تغییرات در امنیت کابل رونماء نگردیده است. او از حکومت به ویژه ارگان های امنیتی خواست که پول های اپراتیفی که به همین خاطر داده می‌شود باید به جا های درست استفاده گردد تا دیگر شاهد چنین حملات مرگبار در کشور نباشیم».

اسلم حجاز، خبرنگار در کابل می‌گوید که سرقت، قتل های هدفمند و ترور در سطح شهر کابل افزایش یافته وهیچ کس در این اواخر مصونیت جانی ندارد.

به گفته وی، راکت پراکنی‌ها و انفجار ماین های چسپکی به یک درد سر جدی برای مردم مبدل شده و این همه نابسامانی روز به روز افزایش می‌یابد. زیرا رهبری ارگان های امنیتی ضعیف عمل کرده و توان مبارزه با هراس افگنان و گروه های تروریستی دیگر را ندارد.

کاظیم هدفمند یکی دیگر از شهروندان کابل می‌گوید که طالبان با زورآزمایی می‌خواهند قدرت را به دست گیرند. بنابراین گه گاهی حملات شان را در سطح شهر و یاهم بالای پاسگاه های امنیتی انجام می‌دهند.

به گفته وی؛ حکومت نباید با طالبان مدارا داشته باشد؛ زیرا تمام زندانیان رها شده این گروه از چنگ حکومت دوباره به سنگر های نبرد برگشتند. همچنان رهبری ارگان های امنیتی ضعیف است و باید در این راستا تجدید نظر صورت گیرد.

وزارت داخله کشور چند روز پیش اعلام کرده بود که گروه طالبان طی شش ماه اخیر 53 حمله انتحاری و بیش از یک هزار حملات انفجاری انجام داده است که در نتیجه بیش از یک هزار غیر نظامی کشته شدند.

امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که مجروحیت – ۴۵ درصد، قتل ۳۰ درصد، چپاول گری ۶۰ درصد، اختطاف ۷۰ درصد و سایر جرایم در کابل تنها شش درصد کاهش پیدا کرده است.

آقای صلح هچنان در صفحه رسمی فسبوک  اش نوشته است که اکنون گشت وگذار مجرمین در محلات کاملن مخفی و پنهانی شده اما در بخش تروریزم هنوز کاهش چشم‌گیر صورت نگرفته است.

این درحالی است که منابع امنیتی کشور امروز شنبه اعلام نموده اند که در نتیجه اصابت بیش ۱۴ راکت در بخش‌های گوناگون شهر کابل ۳ غیر نظامی کشته و ۱۱ تن دیگر زخم برداشته اند.

کابل امن نیست؛ مسوولین امیدوار و مردم نگران

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد