صالح-مجرمین-شهری-از-جوانان-روستایی-استفاده-می‌کنند

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید: شماری از جوانان ساده لوح روستایی که زمستان به شهر می آیند با مجرمین شهری یکدست شده و به دزدی‌ها و رهزنی می‌پردازند.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، امروز چهارشنبه(۱۷، جدی) به سلسله نشست‌های "شش و نیم صبح" نوشته است؛ ارزیابی پولیس از گراف جرایم نشان میدهد که جرایم کوچک و خیابانی در زمستان‌ها اضافه می‌شود. زیرا شماری از جوانان روستایی که زمستان به شهر می آیند با مجرمین شهری یکدست شده و دست به دزدی‌ها و رهزنی میزنند. 
وی می‌افزاید که جرم پیشه‌های شهری از ساده لوحی و ساده دلی روستاییان استفاده کرده و آنها را شامل حلقات جرم پیشه می سازند. 
به گفه صالح؛ هرچند احصاییه مقایسوی از جانب نهاد ها بصورت اکادمیک به اتمام نرسیده اما ارزیابی های ابتدایی نشان میدهد که تحرک در پولیس بخاطر رسیده گی، حل و به نتیجه رسانیدن  دوسیه‌ها در بعضی موارد مانند دزدی موتر، قتل، رهزنی و موبایل دزدی سه برابر شده است. 
پولیس می‌گوید؛ در حالیکه در گراف بعضی جرم‌ها نه تنها تفاوت نیامده بلکه اضافه شده اما پولیس توانسته است که مجرمین را دستگیر نماید. بنابراین، تحرک اصلی در پولیس است که وضعیت را تغییرداده است. 

صالح می‌گوید: قبلا فکر می‌شد که فرار و یا بزدلی دزدان باعث کاهش جرم شده است؛ اما ارزیابی‌ها نشان میدهد که دلیل اصلی بهبود وضعیت در رفتار دزدان  و جرم پیشه،ها نه بلکه در تحرک پولیس است. به همین دلیل رسیده گی به فرد فرد از هزاران  نفر جرم پیشه شامل فهرست بسیار مهم و حیاتی است. 

مهاون اول ریاست جمهوری مدعی است که در بخش موبایل دزدی به بالاتر از نود درصد شکایت ها رسیده گی صورت گرفته و دزدان دستگیر گردیده اند. اما در شصت روز گذشته حد میانه روزانه شش رویداد جنایی در کابل رخ داده که نتایج بررسی های اساسی و تخنیکی را با شما شریک خواهیم ساخت.

این درحالی است که سه روز قبل، منسووبین پولیس کابل با راه اندازی چندین عملیات اوپراتیفی، ۲۳ تن را در پیوند به انجام جرایم جنائی از نقاط مختلف شهر بازداشت نمودند.

صالح: مجرمین شهری از جوانان روستایی استفاده می‌کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد