شهردار-کابل-از-لحاظ-قانونی-به-پارلمان-پاسخگو-نیست

شهرداری کابل در واکنش به انتقادهای مجلس نمایندگان می‌گوید که سلطان‌زوی از سوی رئیس جمهور تعیین شده و موظف به پاسخگویی به پارلمان نیست.

به گزارش افغان نیوز: نعمت‌الله بارکزی، رئیس نشرات شهرداری کابل در واکنش به خواست مجلس نمایندگا می‌گوید شهردار کابل توسط رئیس جمهوری مقرر شده و "از لحاظ قانونی هیچ مکلفیتی ندارند که در جلسات ولسی جرگهحضور پیدا کنند."

آقای بارکزی علت حضور نیافتن شهردار در جلسه پارلمان را همزمانی با جلسه کابینه در روزهای دوشنبه عنوان کرد. 
او افزود که چند ماه پیش نیز شهردار کابل به پارلمان فراخوانده شده بود و دلیل حضور نیافتن قبلا به صورت کتبی به پارلمان اطلاع داده شد.
داوود سلطان‌زوی، شهردار کابل از سوی مجلس نمایندگان برای شرکت در جلسه پرسش و پاسخ پارلمان در روز دوشنبه دعوت شده بود.
آقای سلطان‌زوی در این جلسه حاضر نشد و این عدم حضور، خشم نمایندگان مجلس را به همراه داشت. نمایندگان خواهان معرفی آقای سلطان‌زوی به دادستانی شدند.

میررحمان رحمانی، رئیس مجلس نمایندگان افغانستان در صفحه فیسبوک خود نوشت: "حضور نیافتن شاروال (شهردار) کابل در جلسه امروز واکنش تند اعضای مجلس را موجب شده و آنان گفتند که وی قبل از این نیز به تصامیم و مصوبات مجلس احترام نگذاشته به همین دلیل اعضای مجلس با امضای طرحی، خواهان معرفی شاروال کابل به سارنوالی (دادستانی) شدند."

داود سلطانزوی، شهردار کابل، یک چهره جنجالی و از متحدان اشرف غنی در انتخابات ریاست جمهوری بود.

چند ماه پیش ویدئویی از او در حال بررسی وضعیت نانواها در شهر نشر شد، در حالی که فرد دیگر چتر بر سر او را حمل می‌کرد. نشر این ویدئو واکنش‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت.

شهردار کابل از لحاظ قانونی به پارلمان پاسخگو نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد