طالبان-از-آتش-بس-برای-تجدید-قوا-استفاده-میکند،-نه-صلح

اعلام آتش بس در روزهای عید بهانه ای است برای تجهیز و تجدید طالبان تا بتوانند نیروهای تازه نفس و همچنان صلاح و مهمات شان را به داخل شهر ها انتقال دهند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: مقامات محلی ولایت غزنی امروز شنبه ۲۰ اسد به خبرنگار افغان نیوز می گوید که هدف طالبان در مورد آتش بس در روزهای عید صلح و امنیت برای آرامش مردم نیست.

نصیر احمد فقیری عضور شورای ولایتی غزنی می گوید هدف طالبان از ابتدای آتش بس در روزهای عید سعید فطر سقوط غزنی بوده و به این بهانه خواسته تا نیروهای خود را در مناطق تعیین شده جابجا کند.

آقای فقیری در ارتباط با جنگ فعلی غزنی علاوه می کند که با وجود پایان خطر سقوط این ولایت اما هنوز نبرد میان دو طرف (طالبان و نیزوهای امنیتی) در بخش های از شهر جریان دارد.

این عضو شورای ولایتی غزنی تصریح می کند که طی دو روز پیاپی نیروهای امنیتی تلاش کرده اند تا جنگ را از داخل شهر به عقب رانند و مرکز غزنی را از احتمال سقوط نجات دهند اما با این وضعیت هنوز جنگ ادامه دارد و دو طرف تلفاتی را نیز متقبل شده اند.

وی همچنان خاطرنشان ساخت که ولسوالی های غزنی به استثنای ولسوالی ناوه در کنترول نیروهای امنیتی قرار دارد اما احتمال کمین گرفتن طالبان در نقاط مختلف این ولسوالی ها و در اطراف این ولسوالی ها حتمی است.

او تایید کرد که نیروهای تازه نفس از کابل نیز برای همکاری با نیروهای امنیتی در غزنی شب گذشته رسیده اند و طالبان بیشتر از نیروهای امنیتی در این جنگ تلفات وخساراتی را تحمل شده اند.

اما این عضو شورای ولایتی باور دارد، که حملات تهاجمی طالبان بر ولایت غزنی، نتیجه آتش بس بدون قید شرط حکومت با طالبان در جریان روز های عید سعید فطر بود.
 

طالبان از آتش بس برای تجدید قوا استفاده میکند، نه صلح

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد