سیستم-تدارکات-الکترونیکی-و-باز-به-هدف-شفافیت-در-قرارداد-ها-ایجاد-گردید

اداره تدارکات ملی برای نخستین بار در سطح منطقه سیستم تدارکات الکترونیکی و باز برای جلوگیری از فساد و افزایش شفافیت ایجاد و معرفی کرد.

به گزارش افغان نیوز: اداره تدارکات ملی در کنفرانسی زیر نام "حمایت از سکتور خصوصی در تدارکات عامه" سیستم تدارکات الکترونیکی وباز افغانستان را به نماینده گان نهاد های بین المللی، نماینده گان شرکت های ساختمانی، اعضای جامعه مدنی و رسانه ها، معرفی کرد.

الهام عمر هوتکی، رییس عمومی اداره تدارکات ملی که روز دوشنبه در یک نشست مطبوعاتی در مرکز اطلاعات ورسانه های حکومت در این باره گفت: با استفاده از سیستم تدارکات الکترونیکی وباز افغانستان، شرکت ها با توجه به تجارب شان در چندین بخش ثبت وطبقه بندی می شوند.

با استفاده از این سیستم، شرکت های خصوصی برای دریافت قرارداد هایی درخواست خواهند داد که در آن تجربه وتخصص داشته باشند.

بخش های کاری در سیستم تدارکات الکترونیکی و باز افغانستان به 11 کتگوری تقسیم شده است وشرکت ها می توانند باتوجه به تجارب شان در یک یا چند بخش آن درخواست بدهند.

هوتکی در این نشست به نماینده گان شرکت ها سه ماه فرصت داد تا برای عضویت در سیستم تدارکات الکترونیکی و باز افغانستان درخواست بدهند تا با دریافت نمبر تصدیق نامه طبقه بندی، بتوانند وارد این سیستم شوند.

وی تأکید کرد: "این سیستم به هدف فراهم آوری تسهیلات لازم در جهت رشد سکتور خصوصی، تأمین شفافیت در پروسه های تدارکاتی، ارزیابی شرکت ها وبلند بردن ظرفیت تخصصی آنها، تسریع پروسه ارزیابی آفرها واعطای تصدیق نامه طبقه بندی شرکت ها، ایجاد شده است."

افغانستان در سطح منطقه یگانه کشوری می باشد که سیستم تدارکات الکترنیکی را ایجاد کرده است.

سیستم تدارکات الکترونیکی و باز به هدف شفافیت در قرارداد ها ایجاد گردید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد