طالبان-از-افغانستان-هستند-و-نباید-مردم-خود-را-بکشند

سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی می‌گوید که طالبان از افغانستان هستند و نباید از کشور‌های دیگر اجازه بخواهند تا مردم خود را بکشند یا خیر.

به گزارش افغان نیوز: جاوید فیصل، سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی، دیروز شنبه، ۱۳ ثور در یک نشست خبری گفت که طالبان، به تاز‌گی ۴۶ نفر شامل ۳۹ نظامی و هفت غیر نظامی را بر اساس فهرست دولت افغانستان، آزاد کرده ‌اند.

او افزود: «آزادی زندانیان بر اساس فهرست ارائه‌شده‌، یک گام خوب برای صلح است و امیدواریم که طالبان به تعهدات شان برای گفتگوهای صلح عمل کنند تا اعتماد متقابل ایجاد شود.»

آقای فیصل از طرف دیگر گفت که کاهش خشونت‌ها برای پیشبرد پروسه‌ صلح، یک گام اساسی است و گروه طالبان باید به آن پاسخ مثبت بدهد.

وی افزود که خشونت‌ها باید کاهش یابد و در شهرها و دهات افغانستان حمله نشود. به گفته او، حملات طالبان از غیر نظامیان قربانی می‌گیرد.

جاوید فیصل گفت: «اگر حرف طالبان این باشد که بحث کاهش خشونت‌ها در توافق‌نامه‌ صلح با امریکا نیامده است، باید بگوییم که این دلیل قانع‌کننده‌ای نیست. طالبان از افغانستان هستند و نباید از کشور دیگر اجازه بخواهند تا مردم خود را بکشند یا خیر.»

فیصل تاکید کرد که دولت افغانستان برای پیشبرد گفتگوهای صلح متعهد است و افزود که کاهش خشونت‌ها، آغاز آتش‌بس دائمی خواهد بود و پس از آن، دولت افغانستان و گروه طالبان وارد گفتگوهای مستقیم خواهند شد.

سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی همچنین گفت که شبکه‌ القاعده، هنوز هم با همکاری طالبان و داعش در افغانستان فعالیت می‌کند.

وی از طالبان خواست که روابط خود را به گونه‌ کامل با شبکه‌ القاعده قطع کنند؛ زیرا به گفته‌ او، همکاری طالبان یا سایر گروه‌های تروریستی، مانعی بر سر راه پروسه‌ صلح خواهد بود.

این در حالی است که بر اساس آمار ارائه شده از سوی دولت افغانستان، طالبان در دو ماه گذشته نزدیک به ۴۰۰ غیر نظامی را کشته و حدود ۶۰۰ غیر نظامی را نیز زخمی کرده‌اند.

طالبان از افغانستان هستند و نباید مردم خود را بکشند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد