طالبان-از-روند-تطبیق-واکسن-فلج-اطفال-استقبال-کردند

گروه طالبان از آغاز کارزار سراسری واکسن پولیو یا بیماری فلج کودکان در کشور استقبال نموده و گفته است که از تطبیق این برنامه حمایت می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: قرار است در این کارزار پنج روزه که از سوی دولت و صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) راه اندازی شده، حدود ۱۰ میلیون کودک زیر پنج سال واکسن شوند.

وزارت صحت عامه کشور ناامنی را بزرگترین چالش برسر راه واکسیناسیون کودکان خوانده و گفته است که ممکن حدود ۳.۳ میلیون کودک به دلیل ممنوعیت کمپین خانه به خانه در مناطق خاص کشور از گرفتن واکسن محروم شوند.

محمدنعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر، امروز دوشنبه(۲۹ جدی) در توییترش نوشت که گروه طالبان زمینه‌سازی برای ارایه خدمات بهداشتی به مردم را مسئولیت خود می‌داند و "به سازمان جهانی صحت از همکاری کامل مطابق اصول خویش اطمینان داد."

گروه طالبان به تاریخ ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ فعالیت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سازمان جهانی بهداشت را در مناطق تحت کنترلش در افغانستان ممنوع اعلام کرده بود.

این درحالی است که افزایش ناامنی و ممانعت از انجام واکسن از سوی مخالفان مسلح دولت به ویژه در مناطق جنوبی افغانستان همواره از دلایل عمده افزایش این بیماری عنوان شده است.

طالبان از روند تطبیق واکسن فلج اطفال استقبال کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد