طالبان-از-سازمان-صحی-جهان-خواستار-کیت‌های-تشخیص-کرونا-شدند

معاون رییس الوزرای امارت اسلامی طالبان با رییس سازمان صحی جهان برای افغانستان دیدار و از او خواسته است که کیت‌های تشخصیه اومیکرون را افراهم کند.

به گزارش افغان نیوز؛ مولوی عبدالسلام حنفی، معاون رییس الوزرای طالبان امروز( سه‌شنبه، 12 دلو) با لیو دیپینگ، رییس سازمان صحی جهان برای افغانستان و حامد جعفری، مسوول پرگرام پولیوی این نهاد دیدار کرده است.

انعام الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان با نشر اعلامیه‌ی در صفحه تویترش نوشته
رییس سازمان صحی جهان برای افغانستان در رابطه به تطبیق برنامه صحت‌مندی معلومات داده و گفته است: «تا اکنون 2 هزار و 2 کلینیک و مراکز صحی زیر پوشش این برنامه آمده است و تلاش می کنیم تا سال 2023  برای ادامه آن، منابع بدست آوریم».

لیو دیپینگ افزود که از زمان برقراری امارت اسلامی، 500 متریک تن ادویه و مواد طبی را به افغانستان آورده و از طریق یک میکانیزم شفاف به تمام مراکز صحی کشور توزیع شده است.
در اعلامیه آمده است که حامد جعفری، مسوول برنامه پولیوی این سازمان از همکاری امارت اسلامی در راستای تطبیق کمپاین پولیو تشکر کرده و گفته تا کنون 7 میلیون کودک زیر سن پنج سال واکسین شده و به خاطر انجام کمپاین خانه به خانه واکسین متباقی2.5 میلیون کودک، نیاز به همکاری کامل امارت اسلامی می‌باشد.

او گفته است که برای نخستین بار در افغانستان بخاطر تشخیص پولیو لابراتواری را ایجاد می نماییم که علاوه بر تشخیص ویروس،جهت معالجه نیز از آن استفاده خواهد شد.

مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزراء در این دیدار اطمینان داده که امارت اسلامی با برنامه‌های صحت‌مندی، پولیو و سایر بخش‌ها، همکاری کامل می نماید.

حنفی افزوده است که ساحه زیر پوشش برنامه صحت‌مندی باید بیشتر توسعه یابد و امارت اسلامی در این خصوص بخاطر تطبیق موثر کمپاین پولیو از طریق مساجد، شورای علما، امر به معروف با کمپاین آگاهی عامه، همکاری می نماید.


مولوی حنفی از سازمان صحی جهان خواسته که کیت‌های تشخیص ویروس کرونا نوع اومیکرون و همچنان سهولت ها را برای تداوی افراد مصاب به سرطان ناشی از جنگ ها، بمباران و استعمال انواع مختلف باروت ها در چهل سال گذشته، فراهم نماید.

این درحالی است اومیکرن در جهان در حال گسترش است و افغانستان کیت‌های تشخیصیه این ویروس را ندارند.

طالبان از سازمان صحی جهان خواستار کیت‌های تشخیص کرونا شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد