طالبان-بدانند-که-صلح-در-میدان-جنگ-حاصل-نمیشود

وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس بروکسل گفت؛ دولت افغانستان در روزهای گذشته با حزب اسلامی توافق نامه صلح را امضا کرد، براساس این توافقنامه حزب طرف توافق باید دست از تمام اعمال تروریستی بردارد و طالبان نیز بدانند که صلح در میدان جنگ حاصل نمیشود.

به گزارش افغان خبر؛ جان کری وزیر خارجه امریکا که امروز (چهارشنبه 14 میزان) در نشست بروکسل، گفت؛ طالبان یک گروه کوچک و ناچیز است که در مقابل اردوی افغانستان دست به اعمال تروریستی می‌زند اما این گروه بدانند که از جنگ کردن به جای نمیرسند و صلح نیز در میدان جنگ صورت نخواهد گرفت.

کری گفت؛ نیروهای امنیتی افغان نشان دادند که توانایی تامین امنیت کشور شان را دارند و خروج ده‌ها هزار نیروهای خارجی مستقر در افغانستان، هیچ تاثیر در امنیت آن کشور رو نما نشد. او افزود؛ شماری از گروه‌های که نمیخواهد صلح در افغانستان برآورده شود باید در مقابل آنها ایستادگی صورت گرفته و از بین برده شوند.

وزیر خارجه امریکا بیان داشت؛ مشکل بزرگ حکومت وحدت ملی فساد اداری است، که باید عبدالله و غنی در کنارهم با این پدیده مبارزه کنند تا افغانستان به یک کشور با ثبات تبدیل شود.

جان کری از رئیس جمهور و رئیس اجراییه حکومت وحدت ملی خواست که زمان انتخابات را هرچه زودتر مشخص کند تا مردم افغانستان بیشتر از این سرگردان نباشند.

آقای کری با اشاره به انتخابات امریکا گفت؛ سیاست آمریکا در مورد افغانستان پس از انتخابات سال جاری تغییر نخواهد کرد و کمک‌های این کشور ادامه خواهد داشت. او افزود؛ دست آورد جامعه جهانی در 15 سال گذشته کاهش 75 درصدی مرگ و میر مادران در کشور است.

اما در این مدت بیشتر افغان ها توانستند در عرصه های مختلف به پیشرفت های نایل آیند که چند سال قبل تصور آن مشکل بود.

طالبان بدانند که صلح در میدان جنگ حاصل نمیشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد