نظامیان-افغان-به-تنهایی-در-مقابل-تروریزم-مبارزه-میکنند

محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور در کنفرانس بروکسل گفت؛ نیروهای امنیتی افغان توانایی مبارزه با گروه‌های تروریستی را به تنهایی دارند و در حال حاضر برای سرکوب آنها ایستادگی میکنند.

به گزارش افغان خبر؛ محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور روز (چهارشنبه 14 میزان) در جمع کشورهای تمویل کننده افغانستان در بروکسل گفت؛ دولت ما در شرایط کنونی نیاز به همکاری جامعه جهانی در امر  ریشه کن کردن فقر دارد و همچنان نیازمند نیروی منسجمی برای مبارزه با تروریزم است.

اشرف غنی با اشاره به حضور نیروهای خارجی در افغانستان تصریح کرد که مسئولیت تأمین امنیت و مبارزه با تروریزم را تنها نیروهای نظامی افغان به عهده دارند و نیروهای خارجی تنها در نقش حمایوی اند.

وی با اشاره به حملات اخیر طالبان در ولایت قندوز اظهار داشت که دولت افغانستان از قبل پیش‌بینی کرده بود که طالبان در آستانه کنفرانس بروکسل حملات خود را تشدید میدهد تا سنگینی آنها در این نشست احساس شود.

اشرف غنی در ادامه با اشاره به پناهجویان افغان در اروپا بیان کرد که حکومت وحدت ملی نیاز پناهجویان به امنیت را درک کرده و برای خودکفایی افغانستان تلاش می‌کند.

رئیس جمهور در مورد دستاوردهای حکومت نیز گفت که به بخش خصوصی توجه دارد و قراردادهایی به ارزش 1.1 میلیارد دلار را در این بخش به امضا رسانده است.

وی افزود که این دولت طی دو سال دو بند مهم را به بهره‌برداری رسانده است و همچنین برای اتصال افغانستان به چین و آسیای مرکزی نیز تلاش می‌کند.

کنفرانس بروکسل از روز سه شنبه 13 میزان تا چهار شنبه 14 میزان در کشور بلژیک برگذار شده که کشورهای جهانی مبلغ 15.2 میلیارد دلار به دولت افغانستان برای مدت چهار سال کمک کردند.در این کنفرانس 70 کشور و 30 سازمان بین‌المللی حضور داشتند تا به دولت افغانستان کمک مالی کنند.

نظامیان افغان به تنهایی در مقابل تروریزم مبارزه میکنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد