طالبان-برای-مبارزه-با-کرونا-خواستار-کمک‌های-جهانی-شدند

رهبری وزارت صحت عامه در دیدار با مسوول حوزه آسیای جنوبی اداره «یونیسف» خواستار کمک‌های بین‌المللی برای مبارزه با موج چهارم کرونا در افغانستان شد.

به گزارش افغان نیوز؛ داکتر قلندر عباد، سرپرست وزارت صحت عامه و عبدالباری عمر، معین عرضه خدمات صحی این وزارت دیروز سه‌شنبه(۱۳، میزان) با جورج لاریا ادجی مسوول حوزه آسیای جنوبی و محمد ابدی معاون اجرایی اداره یونیسف روی چگونگی تطبیق و ادامه کار پروژه صحتمندی گفتگو کردند.

سرپرست وزارت صحت عامه از همکاری اداره یونیسف در افغانستان تشکری کرده و خواهان همکاری‌های بیشتر این نهاد و دیگر سازمان‌های بین المللی در بخش صحت شد.

وی بر مبارزه با فساد در سکتور صحت تاکید کرده گفت که ما باید طی یک میکانیز مشخص و شفاف در راستای مصرف پول و تطبیق پروژه‌های صحی در همکاری با سازمان‌های بین المللی کار نماییم تا از فساد در سکتور صحت جلوگیری و افراد نیازمند از خدمات صحی بهره‌مند شوند.

در همین حال، داکتر عبدالباری عمر، معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه نیز خواهان همکار بیشتر یونیسف در بخش های تداوم پروژه صحتمندی، کاهش مرگ و میر مادران و کودکان، سوء تغذی، محو پولیو، مبارزه با کرونا و دیگر بخش‌های صحی شد.

وی همچنان گفت که اگر سازمان‌های بین المللی کمک‌های شان را در بخش صحت که یک نهاد غیر سیاسی و بی طرف است، ادامه ندهند؛ وضعیت بحرانی می‌شود و زنان، کودکان و دیگر افراد نیازمند بیشتر آسیب خواهند دید.

داكتر عمر با اشاره بر جلوگیری از امراض ساری گفت که ما در بخش‌های کاهش سوء تغذي، ايجاد تشناب در مراكز صحي براي رعايت حفظ الصحه، تامين آب آشاميدني و تهيه دسگاه‌های زباله سوز به همکاری بیشتر نیاز داریم. 

او هم‌چنان گفت:« خوشبختانه فعلا ویروس کرونا تحت کنترل است؛ ولی ما برای مبارزه با موج چهارم کرونا آمادگی می‌گیریم و از یونیسف می‌خواهیم که ما را در این راستا کمک نماید.»

معین عرضه خدمات صحی از یونیسف خواست تا وزارت صحت عامه را در راستای ایجاد مراکز صحی در ساحات سفید که دسترسی مردم به خدمات صحی اندک است، حمایت نماید. 

در عین حال، آقای جورج لاریا ادجی مسوول حوزه جنوبی یونیسف در افغانستان، هدف از آمدن شان را به کابل بررسی وضعیت سیستم صحی افغانستان خوانده گفت که ما در تلاش هستیم از طریق میانجی‌گری با سازمان‌های بین المللی کمک‌های بیشتر برای تدام پروژه صحتمندی کسب نماییم.

او هم‌چنان، بر همکاری این نهاد در افغانستان تاکید کرده گفت که ما متعهد هستیم تا سکتور صحت را در بخش‌های تطبیق پروژه صحتمندی، توظیف تیم‌های صحی سیار در ساحات دوردست، محو پولیو و مبارزه با کرونا کمک نماییم.

طالبان برای مبارزه با کرونا خواستار کمک‌های جهانی شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد