طالبان-به-سازمان-صحی-جهان-فاجعه-انسانی-نزدیک-است

رهبری وزارت صحت عامه طالبان در دیدار با نماینده سازمان صحی جهان، گفته است که اگر پروژه صحتمندی از سوی سازمان‌های بین المللی دوباره تمویل نشود، فاجعه انسانی در افغانستان رخ خواهد داد.

به گزارش افغان نیوز؛ داکتر قلندر عباد، سرپرست وزارت صحت عامه و عبدالباری عمر معین این وزارت با نماینده سازمان صحی جهان در افغانستان دیدار و گفتگو کردند.

سرپرست وزارت صحت عامه، از حمایت و همکاری سازمان صحی جهان تشکری نموده و خواهان همکاری بیشتر در افغانستان گردید.

در عین حال، معین وزارت صحت عامه، نقش جامعه جهانی را در حمایت از سکتور صحت مهم خوانده گفت که اگر پروژه صحتمندی از سوی سازمان‌های بین المللی دوباره تمویل نگردد، یک فاجعه انسانی در افغانستان رخ خواهد داد.

وی خاطر نشان ساخت: اکنون 2300 مرکز صحی که قبلا از سوی پروژه صحتمندی تمویل می‌گردید، شدیدا به تجهیزات و دوا نیاز دارد و از نهادهای کمک کننده خواهشمندیم تا پروژه‌های صحی را دوباره حمایت نمایند.

داکتر عمر هم‌چنان تاکید کرد که موسسات و نهادهای زیادی در گذشته تحت نام‌های مختلف برای مریضان و مردم ملیون‌ها دالر کمک می‌کردند و اکنون که نظام تغییر کرده است، آنان کمک‌های شان را توقف داده اند؛ درحالیکه مریض، جامعه، شفاخانه‌ها  یکی اند.

به گفته وی؛ این کار آنان پرسش بر انگیز است که آیا آنان برای بشریت کار می‌کردند یا وابسته به کدام اجندای سیاسی بودند.

نماینده سازمان صحی جهان در افغانستان، بر تقویت همکاری این سازمان اشاره نموده گفت که تداوم پروژه صحتمندی از اولویت‌های ما است و ما برای حمایت از پروژه صحتمندی با نهادهای تمویل کننده پروژه صحتمندی و دیگر سازمان صحی بین المللی گفتگو خواهیم کرد.

این درحالی است که تدروس آدهانوم، رییس سازمان صحی جهان که اخیرا به افغانستان آمده بود، در برگه تویترش از سقوط سیستم صحی افغانستان هشدار داده است.

طالبان به سازمان صحی جهان: فاجعه انسانی نزدیک است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد