طالبان-به-مردم-کابل-تهدیدنامه-فرستاده-اند

والی کابل با ابراز نگرانی می‌گوید: جنگجویان طالب در ولسوالی‌های کابل به مردم هشدار داده اند که فرزندان‌شان را از صف نیروهای امنیتی بیرون کنند.

به گزارش افغان نیوز: محمد یعقوب حیدری، والی کابل امروز( شنبه، ۱۱ ثور) در مراسم "دومین دور از رقابت تلاوت قران کریم" که از سوی ریاست ارشاد حج و اقاف دایر شده بود، گفت: " اگر طالبان از فرصت پیش آمده در پروسه صلح استفاده درست نکنند، کشور به یک جنگ فرسایشی و خانمان سوز می‌رود که در آن مردم افغانستان بی‌چاره می‌شوند". 

آقای حیدری در مورد حمله‌ موتر بمب روز گذشته در ولایت لوگر افزود که رمضان، ماه عبادت، تزکیه نفس و نزدیک شدن به خداوند است نه ماه قتل عام و خون ریزی. 

حیدری در مورد افزایش تحرک و فعالیت طالبان در اطراف شهر کابل گفت که این گروه در ولسوالی‌های کابل به مردم هشدار داده که فرزندان‌شان را از نظام و صف نیروهای امنیتی دولت بیرون کنند. 

قاسم حلیمی، وزیر ارشاد حج و اقاف در این مجلس گفت که انفجار روز گذشته در لوگر خلاف دستورات دینی و مصداق عینی جنایت بشری است و هیچ انسان در ماه مبارک دست به چنین عمل خشونت‌بار نمی‌زند. 

آقای حلیمی‌ افزود که پیام علمای کشور در پیوند به خشونت‌ها و افزایش جنگ در کشور این است که چنین خشونت‌ها خلاف دین اسلام بوده و نباید از آدرس اسلام چنین حملات صورت گیرد. 

سید محمد شیزادی، رییس ارشاد حج و اوقاف کابل گفت که افراط‌گرایی و تند‌روی در اسلام جای ندارد و میدان عبادت و انسانیت در این دین وسیع است که با چند عمل عبادی خلاصه نمی‌شود. 

آقای شیرزادی از افزایش خشونت‌ها انتقاد کرده و گفت؛ یگانه راه فوری پایان خشونت‌ها تامین آتش‌بس میان دولت و گروه طالبان است که باید هردو طرف به آن تن دهند. 

این درحالی است که روز گذشته، در نتیجه انفجار موتر بمب طالبان در شهر پل علم مرکز ولایت لوگر، بیش از صد تن غیر نظامی کشته و زخمی شده اند. 

طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله می‌گوید که شمار تلفات حمله‌ی موتربمب در مرکز لوگر تا کنون به ۲۱ کشته و ۹۱ زخمی افزایش یافته است.

طالبان به مردم کابل تهدیدنامه فرستاده اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد