-هزار-افغان-سالانه-به-سرطان-مبتلا-می‌شوند

وزارت صحت عامه با ابراز نگرانی می‌گوید که سالانه حدود ۲۰ هزار نفر در کشور به بیماری سرطان مبتلا می‌شوند و از این میان ۱۵ هزار تن جان‌ می‌دهند.

به گزارش افغان نیوز: وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت عامه کشور، امروز پنج‌شنبه( 30، ثور ) در نشست خبری "بنیاد مجادله علیه سرطان" گفت که آگاهی‌دهی در مورد امراض سرطانی یکی از اهداف اصلی این وزارت بوده تا از این طریق بتوانیم هماهنگی ایجاد کنیم.

آقای مجروح بیان کرد، این وزارت اقداماتی را برای تداوی و وقایه مرض سرطان در افغانستان انجام داده ولی این اقدامات کافی نیست.

سرپرست وزارت صحت عامه کشور گفت که تلاش‌ها جریان دارد تا مراکز صحی معالجه سرطان در داخل کشور فعال شوند و افغان‌ها مجبور نشوند برای تداوی به خارج بروند.

در همین حال، نسرین اوریاخیل، رئیس مجمع بنیاد مجادله علیه سرطان گفت: گراف مرگ و میر افراد مصاب به سرطان  بی نهایت بلند است و باید تدابیر جدی در این زمینه اتخاذ شود.

وی گفت: سالانه حدود 20 هزار نفر در این کشور به بیماری سرطان مبتلا می‌شوند که از این میان 15 هزار تن شان جان می‌دهند.

او تاکید کرد که هماهنگی میان سکتور صحی در امر مجادله علیه سرطان باید بیشتر شود تا میزان مرگ و میر این پدیده شوم کاهش یابد.

بانو اوریاخیل از حکومت خواست که برای مبارزه علیه بیماری سرطان باید بودجه جداگانه اختصاص یابد تا بتوانیم این پدیده شوم را مهار کنیم.

این درحالی است که به دلیل نبود مراکز صحی مجهز، شهروندان افغانستان سالانه میلیون ها دالر را برای تداوی در خارج از کشور مصرف می‌کنند.

20 هزار افغان سالانه به سرطان مبتلا می‌شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد