طالبان-حاکمیت-پنج-ولایت-کشور-را-میخواستند

تاج محمد جاهد وزیر داخله کشور در پی ناامنی های اخیر، امروز در مجلس نمایندگان صحبت کرد و گفت که طالبان قصد داشتند کنترول پنج ولایت کشور را در دست گیرند.

به گزارش افغان خبر: افزایش ناامنی ها در کشور و گسترش فعالیت های طالبان در شماری از ولایات نگرانی های زیادی را بر انگیخت.

هرچند در این اواخر با وجود تهدیدات جدی امنیتی، سخن از مذاکرات صلح در قطر و عربستان به میان آمده اما وزیر داخله کشور امروز دوشنبه (3عقرب) در مجلس نمایندگان بیان داشت که طالبان به دنبال سقوط پنج ولایت افغانستان بودند.

به گفته وزیر داخله این پنج ولایت شامل ولایات (ارزگان، هلمند، فاریاب، کندز و بغلان) میباشند که تاکنون درگیری های مسلحانه در بخشی از این ولایت جریان دارد.

آقای جاهد تصریح کرد که طالبان به هدف شان نرسیدند و متقبل تلفات زیاد شدند.

وی همچنان بیان داشت که وضعیت امنیتی در این ولایات بهبود یافته و در هلمند نیروهای امنیتی به صورت درست جنگ را مدیریت میکنند.

از این میان ولایت کندز تا آستانه سقوط کامل پیش رفت و بخشی از شهر کندز را طالبان تصرف کرده بودند که فرماندهی عملیات نظامی را جنرال مراد علی مراد معاون ستاد ارتش در دست گرفت تا طالبان را عقب زند.

در جریان ماهای اخیر خبرهای ناخوش آیندی از ولایت هلمند نیز به گوش رسید. شماری از رسانه ها گزارشی را نشر کردند که 800 تن سرباز در یک شب از سوی گروه طالبان در هلمند کشته شدند و یا مفقود شدند.

در بغلان و سرپل که در همسایگی هم قرار دارند نیز طالبان مسلح فعالیت گسترده‌ی از خود نشان دادند و در ولایت فاریاب هنوز جنگ میان دو طرف جریان دارد.

طالبان حاکمیت پنج ولایت کشور را میخواستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد