طالبان-در-مورد-کاهش-خشونت-برای-هفت-روز-وعده-سپردند

سخنگوی طالبان از تمامی جنگجویان این گروه خواسته است که در هفت روز آینده به تعهد شان احترام بگذارند و در صورت نقض احتمالی کاهش خشونت از جانب مقابل، به دفاع بپردازند.

به گزارش افغان نیوز: ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه‌ای خطاب به جنگ‌جویان طالب گفته است که این گروه با امریکا به هدف «ایجاد فضای مناسب» برای امضای توافق‌نامه صلح، به [کاهش یک هفته‌ای خشونت] توافق کرده است.

در بیانیه طالبان آمده است که همه جنگ‌جویان این گروه در هفت روز آینده به وظایف‌شان برسند و در صورت نقض احتمالی کاهش خشونت از جانب مقابل، به دفاع بپردازند.

در این بیانیه‌ تأکید شده است که ورود جنگ‌جویان به «ساحات دشمن» جدا ممنوع است.

گروه طالبان گفته است که برای کاهش خشونت با جانب مقابل عهد کرده است و باید از سوی اعضای این گروه رعایت شود.

به جنگ‌جویان گروه طالبان گفته شده است که «هرگاه در روز هشتم توافقنامه امضا شود» برای همه‌ی آن‌ها، معلومات و هدایت داده می‌شود که براساس آن عمل کنند.

این گروه هم‌چنان گفته است که اگر برای کسی در مورد کاهش خشونت پرسشی پیدا می‌شود، براساس تسلسل مراتب از مسوول مافوق خود، طالب هدایت شوند.

رییس جمهور غنی ساعاتی پس از دیدار با خلیل‌زاد، در سخنانی که از طریق صفحه‌ی ارگ ریاست جمهوری ساعت هشت دیشب نشر شد، گفت: نیروهای امنیتی و دفاعی ما در هفته کاهش خشونت در حال مدافعه فعال قرار داشته و به جز از طالبان، عملیات‌های‌شان را در مقابل داعش، القاعده و سایر گروه‌های تروریستی هم‌چنان ادامه خواهند داد.

در همین حال، عبدالله عبدالله، رییس اجراییه کشور نیز با نشر اعلامیه گفته است که کاهش چشمگیر خشونت گام مهم در راستای آتش‌بس سرتاسری و دایمی، اعتمادسازی میان طرف‌ها و شروع مذاکرات بین‌الافغانی می‌باشد. از همین رو، پیوسته از هر اقدامی در راستای کاهش تلفات نیروهای امنیتی، جلوگیری از کشتار غیرنظامیان و کاهش درد و رنج مردم، حمایت و دفاع کرده‌ایم.

این در حالی است که قرار است پس از اجرای طرح کاهش خشونت در دهم حوت، توافق‌نامه امریکا و گروه طالبان در دوحه، پایتخت قطر به امضا برسد. امریکا و گروه طالبان با انتشار بیانیه‌های جداگانه اعلام کرده‌اند که برای امضای این توافق‌نامه که در نتیجه بیش از یک سال مذاکره به دست آمده است، آماده‌گی می‌گیرند.

طالبان در مورد کاهش خشونت برای هفت روز وعده سپردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد