حکومت-افغانستان-بار-دیگر-طالبان-را-به-آتش‌بس-دعوت-کرد

وزارت خارجه افغانستان ضمن استقبال از اعلام آتش‌بس دو هفته‌ای توسط عربستان سعود در یمن افزوده است که از گروه طالبان دعوت می‌کند تا دست از خشونت کشیده و زمینه را برای ارایه خدمات صحی فراهم سازد.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه‌ای که وزارت خارجه کشور ناوقت روز جمعه( ۲۲، حمل) در پیوند به اعلام آتش‌بس در یمن صادر کرد، هم‌چنان برای مبارزه با گسترش ویروس کرونا، گروه طالبان را به آتش‌بس دعوت کرده است.

در اعلامیه آمده است: «دولت افغانستان به منظور عرضه خدمات بشردوستانه و صحی به شهروندان آسیب‌پذیر و متأثر از ویروس کووید – ۱۹ در سراسر کشور، این گروه را دعوت می‌کند تا دست از خشونت کشیده و زمینه آن را مساعد سازد تا خدمات و کمک‌های اولیه صحی به مردم رنج‌دیده ما ارایه شود.»

وزارت خارجه در این اعلامیه با اصرار از پادشاه عربستان سعودی و سایر رهبران کشورهای اسلامی و جامعه بین‌المللی خواسته است که تلاش‌های شان را برای برقراری آتش‌بس و جلوگیری از جنگ و تأمین در افغانستان مضاعف سازند.

پیش از این نیز رییس جمهور غنی در پنجم حمل از گروه طالبان خواسته بود که با توافق روی آتش‌بس، زمینه را برای مبارزه با ویروس کرونا در کشور فراهم کند.

آقای غنی هشدار داده بود، در صورتی که بحران کرونا به خاطر دامه جنگ در کشور فراگیر شود، مسوول آن گروه طالبان و کشورهای حامی این گروه خواهند بود.

گروه طالبان تا کنون به این درخواست‌های مکرر از سوی دولت افغانستان پاسخ منفی داده است. این گروه صرفا گفته است که در صورت شیوع ویروس کرونا در ساحات زیر کنترلش، زمینه را برای فراهم کردن خدمات صحی مساعد خواهد کرد.

جنگ‌ بین دولت و طالبان در حالی ادامه دارد که ویروس کرونا در کشور رو به گسترش است و هر بر شمار افراد مبتلا به این ویروس افزوده می‌‌شود. در پی این خشونت‌ها افراد ملکی نیز قربانی شده‌اند.

این درحالی است که طبق آخرین آمار وزارت صحت عامه که امروز شنبه، ۲۳ حمل، منتشر شده، شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در کشور به ۵۵۵ نفر رسیده است.

حکومت افغانستان بار دیگر طالبان را به آتش‌بس دعوت کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد