طالبان-روزانه-به‌طور-میانگین-حمله-انجام-می‌دهند

سخن‌گوی دفتر شورای امنیت ملی کشور می‌گوید که طالبان پس از پایان هفته کاهش خشونت، به طور متوسط روزانه ۴۴ حمله انجام داده و ۲۴ غیر نظامی را کشته و یا زخمی کرده‌اند.

به گزارش افغان نیوز: جاوید فیصل، سخن‌گوی دفتر شورای امنیت ملی امروز (سه‌شنبه، ۱۰ سرطان) در تویتی نوشته است که در نتیجه‌ی این حملات، روزانه دست‌کم ۲۴ غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند.

آقای فیصل همچنان نوشته است که موفقیت توافق‌نامه‌ی دوحه و روند صلح در افغانستان مستلزم کاهش فوری خشونت و آغاز مذاکرات مستقیم بین‌الافغانی است.

این درحالی است که طالبان پیش از امضای توافق‌نامه صلح با امریکا در ماه فبروری، یک هفته اعلام کاهش خشونت کرده‌بودند. اما پس از امضای توافق‌نامه صلح، حملات این گروه دوباره از سرگرفته شد و در حال حاضر به گفته مقام‌های حکومتی به اوج خود رسیده‌است.

حکومت افغانستان بارها خواستار کاهش خشونت و آغاز هرچه زودتر مذاکرات بین ‌الافغانی شده‌است؛ اما این خواسته‌ها از سوی طالبان تاکنون نادیده گرفته شده‌است.

از سوی هم، در هفته‌های اخیر، افغانستان شاهد موجی از حملات طالبان در برابر اهداف نظامی و غیرنظامی بوده است. براساس معلومات دفتر شورای امنیت ملی، هفته‌ی آخر ماه جوزا، خونین‌ترین هفته‌ی ۱۹ سال پسین بوده است.

طالبان در هفته‌ی خونین، ۴۴۲ حمله را در ۳۲ ولایت در برابر نیروهای امنیتی انجام دادند که در نتیجه‌ی آن، ۲۹۱ نیروی امنیتی کشته و ۵۵۰ نیروی امنیتی دیگر زخمی شدند. در نتیجه‌ی این حملات، ۴۲ غیرنظامی نیز کشته و ۱۰۵ غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

طالبان روزانه به‌طور میانگین 44 حمله انجام می‌دهند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد