طالبان-ساختمان-ولسوالی-«مالستان»‌-غزنی-را-انفجار-دادند

سخنگوی وزارت دفاع ملی کشور می‌گوید که جنگجویان گروه طالبان ساختمان ولسوالی مالستان ولایت غزنی را توسط بمب ازبین بردند.

به گزاش افغان نیوز؛ فواد امان، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی می‌گوید که طالبان ساختمان ولسوالی مالستان غزنی را با انفجار بمب تخریب کرده و باشندگان این ولسوالی را آزار و اذیت می‌کنند.

او می‌گوید که طالبان به تاسیسات عام‌المنفعه ولسوالی مالستان غزنی به شدت آسیب رسانیده اند.

آقای امان در برگه توییتر نوشته است که طالبان بازار این ولسوالی را نیز بستند و دکانداران نگران هستند که اموال شان را چور و چپاول کنند.

در همین حال، ساکنان محل نیز می‌گویند که طالبان بازار ‎میرادینه، مرکز این ولسوالی را مسدود کرده و به کسی اجازه ورود نمی‌دهند و همه نگران چور و چپاول دکان‌های شان هستند.

مالستانی‌ها می‌گویند که طالبان با اعلام امارت اسلامی در این ولسوالی چنان وحشتی خلق کرده که نمونه آن را مردم حتا در زمان ملا عمر هم ندیدند.

شاه‌حسین مرتضوی، مشاور رییس جمهور غنی در امور فرهنگی می‌گوید که مالستان از سایه ستم و وحشت طالبان آزاد خواهد شد.

به باور وی؛ طالبان تغییر نکرده اند؛ زیرا پروژه اصلی آنان ویرانی افغانستان است. طالبان وقتی درک می کنند که شکست می خورند، دست به تخریب می زنند. 

مرتضوی در صفحه فسبوک‌اش نوشته است که مقاومت تنها گزینه است؛ اما عوامل سقوط مالستان باید بررسی شود. نقش خایین محلی، موجودیت عساکر خیالی و عدم استفاده موثر از امکانات دفاعی نیاز جدی به بررسی دارد. اولویت فعلی آزادی مالستان و نجات مردم از سایه وحشت است.

این درحالی است که طی هفته‌های اخیر، حد اقل ده هزار جنگجو از پاکستان وارد افغانستان شده اند. بیش از ۲۶۰ ساختمان دولتی را تخریب کرده اند.

طالبان ساختمان ولسوالی «مالستان»‌ غزنی را انفجار دادند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد