طالبان-شش-غیرنظامی-را-در-فاریاب-به-گلوله-بستند

منابع امنیتی در شمال کشور تأیید می‌کنند که جنگ‌جویان گروه طالبان شش غیرنظامی به شمول دو زن و دو کودک را در ولسوالی گرزیوان ولایت فاریاب به گلوله بستند.

به گزارش افغان نیوز: حنیف رضایی، سخن‌گوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین امروز (شنبه، ۳۰ حوت) به رسانه‌ها گفته که این غیرنظامیان شام روز گذشته و بامداد امروز در دو رویداد جداگانه توسط طالبان کشته شده‌اند.

وی می‌گوید: در رویداد نخست، طالبان دو نوجوان را در ولسوالی گرزیوان ولایت فاریاب، زمانی که از محل کار به طرف‌ خانه‌های‌شان در حرکت بوده‌اند، در مسیر راه تیرباران کرده‌اند.

آقای رضای از کشته شده‌گان این رویداد، به نام‌های نجم‌الدین و عبدالقادر یاد کرده و گفته است که آنان در بازار «سرچکان» ولسوالی گرزیوان دکان داشته‌اند.

سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین افزوده است که گروه طالبان به رهبری ملا حمشت‌الله حوالی ساعت ۱۲ بامداد امروز، بر یک منزل مسکونی در منطقه «جرقلعه» ولسوالی گرزیوان یورش برده‌اند و چهار عضو خانواده‌ی یک سرباز ارتش منطقه‌ای را به قتل رسانده‌اند.

او خاطر نشان کرد که کشته‌گان این رویداد شامل دو زن و دو کودک دو ساله و سه ساله بوده‌اند.

قول اردوی ۲۰۹ شاهین در اعلامیه‌ای این اقدام طالبان را خلاف موازین اسلامی و حقوق بشری خوانده است.

در اعلامیه تأکید شده است: «غیرنظامیان، خانواده‌های سربازان و طالبان در قوانین منازعات مسلحانه در جمع نیروهای محارب قرار ندارند، اما جنایت‌کاران طالب همواره با این گونه جنایت‌ها کوشش می‌کنند که شکست‌شان از نیروهای دفاعی و امنیتی را جبران کنند.»

این درحالی است که ولایت فاریاب در شمال کشور از ولایت‌های ناامن بوده و جنگ‌جویان گروه طالبان در بخش‌هایی از این ولایت از جمله ولسوالی گرزیوان حضور و فعالیت گسترده دارند.

طالبان شش غیرنظامی را در فاریاب به گلوله بستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد