طالبان-مسوولیت-حمله-انتحاری-در-ولایت-پکتیا-را-پذیرفتند

سخنگوی گروه طالبان مسوولیت حمله انتحاری را که روز گذشته مقابل پایگاه نظامی شهر گردیز، مرکز ولایت پکتیا به وقوع پیوست، پذیرفت.

به گزارش افغان نیوز: ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان در حساب کاربری خود در توئیتر مسئولیت حمله با یک دستگاه خودرو بمب‌گذاری شده به یک اردوگاه نظامی در ولایت پکتیا را بر عهده گرفت.

از سوی دیگر، حامد کرزی رئیس جمهور سابق و عبدالله عبدالله رئیس سابق اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان طی پیام های جداگانه این حمله تروریستی را به شدت محکوم کردند.

ایمل مومند، سخنگوی فرماندهی لشکر 203 تندر ارتش افغانستان می گوید که مهاجمان انتحاری یک دستگاه موتر بمب گذاری شده را مقابل پایگاه نظامی شهر گردیز، مرکز ولایت پکتیا منفجر کردند.

به گفته وی، در این انفجار 5 غیرنظامی کشته و 19 تن دیگر از جمله 5 سرباز مجروح شده اند.

این درحالی است که رییس جمهور غنی دو شب پیش (سه‌شنبه، 23 ثور) در پی حملات خونین در ولایت‌های کال و ننگرهار به نیروهای دولتی دستور داد که از حالت دفاع فعال به حالت تهاجمی قرار بگیرند.

ساعاتی بعد از این اقدام آقای غنی، گروه طالبان آن را مانعی در برابر صلح خواند و گفت که آقای غنی با این دستور می‌خواهد در قدرت باقی بماند.

همچنان محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان نا وقت روز گذشته نیز خطاب به نیروهای امنیتی تاکید داشت که شمشیر‌های شان را از غلافش بکشند و دشمن یک بار دیگر باید قدرت نیروهای کماندوی ما را ببینند.

طالبان مسوولیت حمله انتحاری در ولایت پکتیا را پذیرفتند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد