صالح-تفاوت-فکری-و-عملی-میان-طالب-و-داعش-وجود-ندارد

معاون اول ریاست‌جمهوری کشور، گروه طالبان را مسئول بمب‌گذاری مسجد وزیر محمداکبر خان در کابل دانسته و می‌گوید که تفاوت فکری و تفاوت در روش‌های عملیاتی میان طالبان و داعش وجود ندارد.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول رییس جمهور، امروز چهار شنبه(14، جوزا) در واکنش به وقوع انفجار در مسجد وزیراکبر خان و ترور مولوی ایاز نیازی، در صفحه‌ی رسمی فیس‌بوک خود نوشته است: «طالبان مخترع و آغازگر عمل زشت انفجار در مسجد، قتل عام علمای دین که بیرون از پاکستان درس خوانده‌اند ، انتحار علیه شخصیت‌های قومی، سیاسی و علمی در کشوراند.»

وی نوشته است که فرض محال است که طالبان در این بمب‌گذاری دست نداشته باشند. او همچنان تأکید کرده است که طالبان ترویج‌دهنده‌ی «روش خوارج» در کشور هستند. به نظر می‌رسد منظور او از خوارج، اشاره بر یاران امام علی، خلیفه‌ی چهارم اسلام باشد که علیه او شورش کردند.

به گفته‌ی امرالله صالح، تفاوت فکری و تفاوت در روش‌های عملیاتی میان طالبان و داعش «اصلا قابل دید نیست» و در واقع هر دو یکی است. او در ادامه نوشته است: «وظیفه‌ی ماست که جنایت‌کار را پیدا کنیم که خواهیم کرد، چنانچه هزاران تن آنها را در عقب میله‌های عدالت انداخته‌ایم.»

آقای صالح در این یادداشت فیس‌بوکی همچنان گفته است که دشمن را می‌شناسند، هرچند که دشمن در تلاش است تا تذکره‌ی سیاسی‌اش را «گاه و ناگاه جعل» کنند. او توصیه کرده که همه هوشیار باشند و در دام «دسیسه‌ها و فریب‌های دشمن» قرار نگیرند.

صالح از مردم نیز خواسته است که با نیروهای امنیتی، دفاعی و استخباراتی کشور همکاری کنند تا روزی کشور را از چنگال شیطانی و خون‌آلود تروریستان» بیرون کنند.

این درحالی است که ساعت 7:25 دقیقه شام دیروز یک انفجار در مسجد وزیر اکبرخان شهر کابل رخداد که در نتیجه آن دو تن به شمول مولوی ایاز نیازی جان باخته و دو نمازگزار نیز زخمی شد.

صالح: تفاوت فکری و عملی میان طالب و داعش وجود ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد