طالبان-منتقدان-شان-را-اعدام-می‌کنند

دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید که طالبان به رغم ادعاهای شان، اعضای مشکوک دولت، نیروهای امنیتی و حتا بستگان آنان را بازداشت و اعدام می‌کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ در اعلامیه این نهاد آمده است که اعضای مشکوک دولت، نیروهای امنیتی و حتا بستگان آنان را بازداشت و اعدام کرده‌اند.

پاتریشیا گاسمن مسئول بخش آسیا در دیدبان حقوق بشر گفته است: ظاهراً طالبان خاشه جوان را به خاطری اعدام کردند که او رهبران طالبان را مسخره می‌کرد. قتل او و سایر بدرفتاری‌های اخیر نشان می‌دهد که فرماندهان طالبان می‌خواهند کوچک‌ترین انتقاد یا اعتراض را با خشونت از بین ببرند.

فعالان حقوق بشر در قندهار می‌گویند که در روستاهای اطراف مرکز این ولایت، فرماندهان طالبان شمار زیادی از افرادی را که با دولت یا پولیس ارتباط داشتند، بازداشت کرده‌‌اند.

در یک مورد دیگر، جنگجویان طالبان به تاریخ ۱۶ جولای دو مرد را که برادران‌شان با ریاست امنیت ملی کار می‌کردند، از خانه‌های‌شان در ولسوالی دند ربودند. نزدیکان آن‌ها می‌گویند که از آن زمان هیچ خبری از این دو نفر ندارند.

خانم گاسمن افزود: رهبری طالبان همواره این بدرفتاری‌ها را رد می‌کنند، اما این جنگجویان آن‌ها هستند که این حملات را انجام می‌دهند و آن‌ها مسئول متوقف کردن این کشتارها هستند.

این درحالی است که وزارت دولت امور صلح می‌گوید که در چهار ماه گذشته (آوریل تا جولای) بیش از ۲۴ هزار طالب در مناطق مختلف کشور کشته و زخمی شده‌اند.

طالبان منتقدان شان را اعدام می‌کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد