پرچم-۱۵۰-متری-کشور-در-شهر-کابل-به-اهتزاز-درآمد

شهروندان و فعالان مدنی کابل با حمل پرچم ۱۵۰ متری کشور در سطح شهر، ضمن تجلیل از روز ملی بیرق، خواستار صلح دایمی و پایان جنگ شدند.

به گزارش افغان؛ پروانه ابراهیم خیل، فعال مدنی، امروز( پنج‌شنبه، ۷ اسد) در همایش حمل پرچم افغانستان در سطح شهر، گفت که هدف از این برنامه تجلیل از روز بیرق ملی و نشان دادن وحدت و انسجام میان شهروندان است. 

خانم ابراخیل افزود که شهروندان و فعالان مدنی با حمل پرچم سه رنگ کشور، به مخالفان و گروه طالبان نشان دادند که مردم از جنگ خسته اند و با اتحاد در برابر افراط‌گری ایستاده‌اند. 

فیروز معروف، دانشجوی علوم سیاسی در این همایش گفت که پیام این حرکت شهروندان کابل صلح است و از طرف‌های درگیر جنگ می‌خواهند که برای افغانستان با ثبات و متقرقی تلاش کنند. 

وی افزود که از گروه مخالف دولت می‌خواهیم که جنگ علیه مردم و نیروهای امنیتی را پایان دهد. مردم افغانستان خواستار آتش‌بس دایمی هستند تا حد اقل روزها و مناسبت‌های ملی را در کنار هم با خوشی سپری کنند. 

آقای معروف تاکید کرد که تجلیل از روز بیرق، تجلیل از ارزش‌های ملی کشور است که مردم افغانستان در بیست سال گذشته با ریختن خون جوانان‌شان در صفوف نیروهای امنیتی به دست آورده‌اند. 

سید یاسین متین، فعال مدنی نیز گفت که هدف از این برنامه نشان دادن اتحاد مردم افغانستان و روحیه بخشیدن به نیروهای امنیتی در برابر دشمنان است. زیرا اگر مردم اتحاد و اتفاق داشته باشند، می‎‌تواند افغانستان را به شکوفایی رساند. 

آقای متین افزود؛ با انتقال دادن این پرچم از مخالفان دولت می‌خواهیم که جنگ و افغان کشی را پایان دهند و بیایند همانند سایر شهروندان در کنار هم و زیر یک پرچم زندگی صلح‌آمیز اختیار کنند. 

وی تاکید کرد که حمل پرچم به طول ۱۵۰ متر در سطح شهر نشان دهنده غرور و زندگی مسالمت آمیز در سایه بیرق سه رنگ کشور است که جوانان برای حفظ و بلند نگهداشتن آن تا پای جان ایستاده هستند. 

این درحالی است که حکومت افغانستان دو سال پیش در آستانه‌ی تجلیل از صدمین سال‌روز استراد استقلال کشور، هفتم اسد را روز ملی بیرق نام‌گذاری کرد و پس از آن  شهروندان و ادارات دولتی در سراسر کشور به گونه‌‌های مختلف از این روز تجلیل می‌کنند.

پرچم ۱۵۰ متری کشور در شهر کابل به اهتزاز درآمد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد