طالبان-ولایت-افغانستان-را-با-تهدید-جدی-مواجه-کرده-است

طالبان در روز های اخیر پنج ولایت افغانستان را در نقاط مختلف کشور با تهدیدات جدی امنیتی مواجه کرده و در صورت عدم رسیدگی به این وضعیت، امکان سقوط آنها وجود دارد.

به گزارش افغان نیوز: از این میان ولایات پکتیا در شرق، فراه در غرب، فاریاب در شمال و غزنی در مرکز کشور شامل ولایاتی هستند که با تهدیدات جدی امنیتی مواجه هستند.

طالبان در حال حاضر شمار زیادی از ولسوالی های این ولایات را در کنترل خود دارند و مراکز این ولایت نیز مورد تهدید قرار دارند.

امرالدین ولی، عضو شورای ولایتی کندز بیان کرده است: «سر و صداهایی است که کندز ساعت بعد و یا روز بعد مورد تهاجم طالبان قرار می‌گیرد، اما هیچ کس این نگرانی‌ها را جد نمی‌گیرد

صبغت الله عضو شورای ولایتی فاریاب نیز میگوید که طالبان در بسیاری از مناطق ولایت فاریاب فعالیت های مسلحانه دارند.

سخنگوی والی فاریاب اما بیان میکند که طالبان نمیتواند مرکز این ولایت را در تصرف خود قرار دهند، اما در شمار از مناطق آنها حضور دارند و از خانه های مردم به عنوان سنگر استفاده میکنند.

همچنان سخن‌گوی وزارت دفاع ملی می‌‍گوید که این نگرانی‌ها با نیروهای امریکایی نیز در میان گذاشته شده اند و اگر احتمال تحرکی از سوی طالبان دیده شود، نیروهای امریکایی آمادۀ کمک در بخش هوایی استند.

غفور احمد جاوید، گفت: «در باره این نگرانی‌ها با دوستان بین المللی هم گفت وگو شده است و در این باره کمکهای هوایی آنان و تمامی مواردی که بتواند ما را کمک بکند در نظر گرفته شده است

وزارت امور داخله نیز از بسنده بودن نیروهای دولتی در برابر تهدیدها اطمینان می‌دهد.

نجیب دانش، سخن‌گوی وزارت امور داخله اظهار داشت: «براساس همان ارزیابی‌هایی که متخصصین نظامی می‌گویند، بر همان اساس ما نیروی خویش را در نظر می‌گیریم

این در حالی است که چند روز قبل قبل طالبان حملات گروهی را بر شهر غزنی انجام دادند که دو طرف تلفات زیادی را متقبل شدند و بخش های زیادی این شهر تخریب و به آتش کشیده شدند.

 

طالبان 5 ولایت افغانستان را با تهدید جدی مواجه کرده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد