مسودۀ-بودجۀ-ملی-سال-مالی-۱۳۹۸-از-سوی-کابینه-تائید-شد

کابینه، مسودۀ بودجۀ ملی سال مالی ۱۳۹۸ را در پرنسیب مورد تائید قرار داد و وزارت مالیه را مؤظف نمود تا بودجۀ متذکره را طبق تذکر جلسه در هماهنگی با وزرا و رؤسای ادارات دولتی مورد بازنگری قرار داده، طی مراحل نماید.

به گزارش افغان نیوز: جلسۀ کابینه تحت ریاست محمداشرف غنی، رئیس‌جمهور کشور روز گذشته درقصر چهارچنار ارگ دایر گردید.

سرپرست وزارت مالیه مسودۀ بودجۀ ملی سال مالی ۱۳۹۸ را به جلسه ارائه کرد و بعد از بحث‌های همه‌جانبه، کابینه مسودۀ مذکور را در پرنسیب مورد تائید قرار داد و وزارت مالیه را مؤظف نمود تا بودجۀ متذکره را طبق تذکر جلسه در هماهنگی با وزرا و رؤسای ادارات دولتی مورد بازنگری قرار داده، طی مراحل نماید.

همچنان جلسه کابینه وزارت‌ها و ادارات دولتی را مؤظف نمود تا با درنظرداشت اصل صرفه‌جوئی در مصارف، از خریداری وسایل تجملی اجتناب ورزند.

بعداً، سرپرست وزارت مالیه مبلغ (۱۰۴۳۶۸۹۶۸۹) یک میلیارد و چهل و سه میلیون و شش‌صد و هشتاد و نه هزار و شش‌صد و هشتاد و نه افغانی را در بودجه انکشافی سال ۱۳۹۷ به جلسه مطرح کرد که مورد تائید کابینه قرار گرفت.

سپس، تعدیلات در بودجۀ ملی سال مالی ۱۳۹۷ توسط سرپرست وزارت مالیه و معین مالی آن وزارت به جلسه پیش‌کش گردید که مورد تائید کابینه قرار گرفت.

به همین ترتیب، پیشنهاد خریداری گندم بذری و فروش آن بالای دهاقین با سبسایدی دولت توسط وزیر زراعت، آبیاری و مالداری به جلسه ارائه شد و کابینه بعد از بحث و مداقه پیشنهاد وزارت زراعت، آبیاری و مالداری را مورد تائید قرار داد.

در ادامه، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ پیشنهاد آن وزارت مبنی بر تمدید تاریخ تدویر نمایش گنجینه‌های افغانستان در کشور چین را به جلسه ارائه کرد که مورد تائید کابینه قرار گرفت.

مسودۀ بودجۀ ملی سال مالی ۱۳۹۸ از سوی کابینه تائید شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد