طالبان-پاکستانی-عملیات-بهاری-شان-را-اعلام-کردند

طالبان پاکستانی اعلام کردند که این گروه در ماه رمضان تهاجم نظامی را علیه نیروهای امنیتی پاکستان به راه خواهد انداخت.

به گزارش افغان نیوز؛ محمد خراسانی، سخنگوی طالبان پاکستانی، روز چهارشنبه(۱۰، حمل) با نشر اعلامیه‌ای گفت که تهاجم بهاری این گروه که روز نخست ماه مبارک رمضان، نیروهای امنیتی پاکستان و همکاران آن را هدف قرار خواهد داد.

در اعلامیۀ طالبان پاکستانی آمده است که تهاجم بهاری این گروه بر نیروهای پاکستانی شامل حملات انتحاری، کمین، ماین‌گذاری، ضد حمله، حملات هدفمندانه و عملیات لایزری و تک تیر اندازی خواهد بود.

حملات طالبان پاکستانی در ماه‌های اخیر افزایش یافته و در تازه‌ترین مورد این گروه مسوولیت کشتار شش نظامی پاکستان را به دوش گرفت.

اردوی پاکستان تایید کرد که جنگجویان طالبان پاکستانی بر یک مرکز نظامیان در نزدیکی مرز آن کشور با افغانستان یورش برده و شش نظامی پاکستانی را کشته اند.

تحریک طالبان پاکستان ضمن گرفتن مسوولیت این حمله ادعا کرده است که در این عملیات بیش از ۳۰ نظامی پاکستانی را کشته و زخمی کرده اند.

این درحالی است که طالبان افغان نیز در دو دهۀ پسین همواره در فصل بهار تهاجم بهاری خود را بر ضد نیروهای امنیتی و دفاعی افغان و قوای خارجی به راه می‌انداختند، اما راه اندازی چنین عملیات از سوی تحریک طالبان پاکستان کم پیشینه بوده است.

طالبان پاکستانی عملیات بهاری شان را اعلام کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد