عمران-‌خان-مردم-به-را-به-مبارزه-فراخواند

نخست‌وزیر برکنارشده پاکستان اعلام کرد که مردم باید در برابر بزرگ‌ترین حمله یک قدرت خارجی به حاکمیت و دموکراسی کشور بیرون بیایند.

به گزارش افغان نیوز؛ عمران خان، نخست‌وزیر برکنارشده پاکستان، امروز چهارشنبه (۱۷ حمل) با نشر توییتی نوشته‌است که مردم همیشه قوی‌ترین مدافعان حاکمیت و دموکراسی یک کشور هستند.

وی افزوده‌است: این مردم هستند که باید بیرون بیایند و در برابر این آخرین و بزرگ‌ترین حمله به حاکمیت و دموکراسی پاکستان توسط یک قدرت خارجی از طریق همدستان محلی – میرجعفرها و میرصادق‌های ما دفاع کنند.

این در حالی ا‌ست که پارلمان پاکستان، قرار بود روز یک‌شنبه (۱۴ حمل) درباره‌ طرح عدم‌ اعتماد به دولت عمران‌ خان رأی‌گیری کند. قاسم خان سوری؛ نایب رییس پارلمان پاکستان اما این طرح را غیرقانونی خواند و مانع از رای‌گیری شد.

او گفته‌‌بود حرکتی را که برای «تغییر رژیم» در نظر گرفته شده‌بود رد کرده و «من این موضوع را به همه ملت تبریک می‌گویم.»

از سوی دیگر، احزاب مخالف عمران خان طرح استیضاح وی را به پارلمان این کشور ارائه کرده‌‌بودند. آنان عمران خان را به بی‌کفایتی در مدیریت اقتصاد و سیاست خارجی پاکستان متهم کرده و می‌گویند که او دیگر شایسته‌ ادامه‌ کار به‌عنوان نخست‌وزیر نیست.

این احزاب همچنین دولت عمران خان را متهم کردند که با استفاده از امکانات حکومتی، به سود نخست‌وزیر مخلوع تبلیغ می‌کرده؛ اما شیخ رشیداحمد؛ وزیر داخله‌ پاکستان این اتهام را رد کرده‌بود.

عمران خان در نهایت پس از انحلال پارلمان توسط رییس جمهور، از سوی کابینه پاکستان، برکنار شد و گلزار احمد؛ رییس پیشین دادگاه عالی پاکستان به طور موقت تا برگزاری انتخابات، مدیریت اجرایی کشور را در اختیار گرفت.

عمران خان، امریکا را به توطئه برای برکناری‌اش متهم کرده‌ و گفته‌است که او به دلیل سیاست خارجی مستقل، استقلال و عدم موافقت با ایجاد پایگاه خارجی در خاک کشورش، هدف توطئه برای برکناری قرار گرفته‌است. 

روسیه نیز گفته که آقای خان به دلیل سفر به روسیه، همزمان با آغاز حمله به اوکراین، با حمایت امریکا برکنار شده‌است.

عمران ‌خان مردم به را به مبارزه فراخواند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد