طالبان‌-مسلح‌-به-سوی-خط-دیورند-حرکت-نمودند

جنگجویان گروه طالبان پس از برگزاری محفل آغاز عملیات‌های بهاری شان در منطقه تل پاکستان به سوی افغانستان حرکت نمودند.

به گزارش افغان نیوز: به نقل از خبرگزاری سیحون؛ طالبان مانند سال‌های گذشته، طی مراسمی شروع عملیات‌های بهاری شان را بالای مناطق جنوب غرب کشور افتتاح نمودند. 

این محفل که در صالون کینت محکمه بازار تل برگزار گردیده بود؛ جنگجویان و رهبران طالبان، افسران ارتش پاکستان و تعداد زیادی از شاگردان مدارس دینی در آن شرکت کرده بودند. 

منابع می‌گویند که کاروان جنگجویان طالب در حالیکه از طرف اردوی پاکستان همراهی می‌گردید از منطقه تل به سوی خط دیورند حرکت نمودند.

گفتنی است که دیروز بازار تل به روی رفت و آمد بسته و مکاتب این منطقه نیز رخصت بودند. این محفل هر سال بخاطر شروع عملیات طالبان بالای لوی پکتیا در همین منطقه برگزار می‌گردد.

منابع محلی  از منطقه می‌گویند که کاروان جنگی طالبان به ساعت ۲:۳۰ بعد از ظهر روز گذشته به سوی افغانستان حرکت نمودند؛ اما معلوم نیست که این کاروان چه وقت به مرز افغانستان میرسد.

یک تن از اشتراک کنندگان این محفل گفته که در این محفل هیچ خبری از صلح نبود؛ بلکه برعکس بزرگان طالبان از آماده گی های شان برای یک جنگ شدید خبردادند. 

همچنان این منبع می‌گوید که نمایندگان ارتش و اداره استخباراتی پاکستانی نیز در این محفل صدای فتح را بلند کرده و آرزوی شروع یک جنگ شدید را از طالبان کردند.

این درحالی است که تل یک شهرک از ولسوالی هنگو ایالات خیبر پشتونخواه می‌باشد که در بین سه قبیله ایجنسی ( وزیرستان شمالی، کرم و اورکزی) واقع گردیده است. 

مرکز بزرگ شبکه حقانی نیز در همین منطقه واقع است که برای تروریستان هر سه قبیله حیثیت پایگاه مرکزی را دارد.

طالبان‌ مسلح‌ به سوی خط دیورند حرکت نمودند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد